Sprekers inct.spiratie 2016

De presentaties

Hier kunt u een aantal van de presentaties op inct.spiratie 2016 bekijken/downloaden

Hans Lodders: 

inleidend verhaal
bekijk/download

Emiel van Bockel:

Analytics als voorwaarde voor new business
Bekijk/download

Erik van Heeswijk:

Data-strategie aan de hand van case NPO
Bekijk/Download

Ceesjan de Vos:

Hoe Vakmedianet data inzet om relevant te blijven
Bekijk/Download


Sebastiaan Hartog

De data strategie van Sanoma
Bekijk/Download

Linda de Leeuw:

Hoe Malmberg met data haar content kan verbeteren
Bekijk/Download
De sprekers op inct.spiratie 2016

Namen en rugnummers

Hans Lodders: dagvoorzitter en opening keynote

Emiel van Bockel, Manager Information Services van het CB: hij is er van overtuigd dat je als uitgever geen data-strategie hebt, je over vijf jaar geen business meer hebt. Een uitdagend verhaal over de toekomst aan de hand van een concreet uitgangspunt. Een aanzet tot nadenken!
Lees hier het interview met Emiel van Bockel 

Stefan Havik, Directeur Marketing & Advertising Sanoma: Zijn verhaal zal gaan over het monetizen van data. Havik zal delen wat de data-strategie van Sanoma is, hoe men data monetizt, zowel aan de B2B als de B2C kant, en wat de key learnings zijn. Een leerzaam verhaal uit de praktijk.
Lees hier het interview met Stefan Havik

Erik van Heeswijk CEO van CleverLions: Big Data wordt door velen als een wondermiddel gezien; als je maar genoeg verzamelt, openbaart de waarheid zich vanzelf en wordt iedereen als vanzelf effectief en efficient, zo luidt de sage. De werkelijkheid is uiteraard weerbarstiger. Hoe moeten cijfers en trends zo gevisualiseerd worden dat ze mediamensen andere beslissingen laten nemen? Draagt data echt bij aan de cultuur, de strategie en aan de workflow? En op welke manier kun je op data gebruiken om je doelgroepen beter te begrijpen, zonder ze hinderlijk te volgen?
Lees hier het interview met Erik van Heeswijk
 
Ceesjan de Vos: Chief marketing officer Vakmedianet: B2B oriëntatie- en koopprocessen verschuiven voor een groot deel naar online. Uitgever Vakmedianet heeft zich ten doel gesteld deze kennisintensieve (niche) doelgroepen op relevante momenten de voor hen relevante content en oplossingen te bieden. Techniek stelt ons in staat te ‘luisteren’ naar het lees- en koopgedrag van klanten en prospects. Al deze data wordt ingezet om de customer journey van een klant zo optimaal mogelijk te begeleiden met content richting oplossingen van Vakmedianet en adverteerders.
Lees hier het interview met Ceesjan de Vos 

Linda de Leeuw: Medewerker Learning Analytics team Malmberg: ‘Meekijken in alle werkboeken: het verbeteren van content op basis van analytics’
Met de opkomst van tablets en laptops in de klas vindt er een transformatie plaats in het onderwijs. Deze transformatie biedt nieuwe kansen om het onderwijs te verbeteren. Door de digitalisering kunnen we op anonieme basis met alle leerlingen meekijken. Hierdoor kunnen we continue de content aanpassen en verbeteren. 
Lees hier het interview met Linda de Leeuw
 
David Arnoux, CEO en oprichter Growth Tribe: Growth hacking voor uitgevers. Wat is growth hacking precies en wat kun je er al uitgever mee? Een bijzondere 'uitsmijter'!
Lees hier het interview met David Arnoux
De ronde tafels op inct.spiratie 2016

Kennis maken, kennis delen en kennis opdoen

Het unieke element aan inct.spiratie is dat bezoekers niet de hele dag passief luisteren, maar uitgebreid met elkaar in gesprek kunnen gaan tijdens de ronde tafel gesprekken.
Onder leiding van de experts van GEA Data wordt aan de hand van de lezingen verder gesproken en vooral bekeken wat er praktisch voor iedere deelnemer uit te halen is.

Inctspiratie: het unieke najaarscongres van Inct

Een event with a view

inct.spiratie gaat verhuizen. Na een aantal jaren in de rust van de bossen van Doorn te zijn samengekomen, gaan we nu de bedrijvigheid van de stad zoeken. MIdden in Rotterdam, op de 23e verdieping van het WTC met een adembenemend uitzicht. Kortom: inct.spiratie wordt 'een event with a view'



THEMA: DATA-STRATEGIE VOOR UITGEVERS
Traditioneel was content het centrale thema voor uitgevers, de laatste jaren kwam daarbij (of daarvoor in de plaats) service en nu is data het centrale woord. Niet Big Data, maar de data die uitgevers hebben of zouden kunnen hebben of zouden moeten willen hebben. Met die data kun je nieuwe uitgeefstrategiën vormgeven. Op 23 november nemen we u mee langs alles wat met data-strategie te maken heeft. 
Alleen voor grote uitgevers? Nee, iedere uitgever van klein naar groot kan een zinvolle data-strategie ontwerpen en volgen.