Sdu en Tax Analysts gaan partnership aan

Samenwerking tussen uitgeverij en onafhankelijk internationaal kennisinstituut

Sdu en Tax Analysts gaan partnership aan
29 september 2016 Internationaal fiscaal nieuws, grondige analyses en commentaren op tax issues én alle internationale belastingverdragen komen nu ook beschikbaar voor fiscalisten en besluitvormers in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Spanje. Europese...

‘Data driven bedrijven kunnen groeien’

​David Arnoux: het buitenbeentje op inct.spiratie

‘Data driven bedrijven kunnen groeien’
29 september 2016 David Arnoux is een globetrotter. Geboren in Frankrijk, opgegroeid in onder meer de UK en USA is hij inmiddels neergestreken in Nederland waar hij aan de wieg stond van het bedrijf Growth Tribe. Voordat hij naar Nederland kwam om zich vooral bezig te...

​De Standaard en DS Avond samen in één nieuwe app

Digitale strategie Mediahuis nader toegelicht

​De Standaard en DS Avond samen in één nieuwe app
28 september 2016 De Standaard pakt uit met een volledig vernieuwde app die alle digitale edities en bijlagen van de krant bevat (De Standaard en DS Avond). De nieuwe, gebruiksvriendelijke weergave is helemaal geoptimaliseerd voor zowel pc,  tablet als...

Essent en Sanoma starten crossmediale samenwerking

vtwonen en SBS als ondersteunende media

Essent en Sanoma starten crossmediale samenwerking
28 september 2016 Essent wil graag in gesprek gaan met klanten over comfort thuis door onder andere vloerisolatie, zonnepanelen of de NEST thermostaat. In een crossmediale samenwerking met Sanoma's vtwonen vond Essent een match om die boodschap over te brengen. De...

Mybestseller helpt Franse On Demand dienst met uitbreiden

Imprimermonlivre.com krijgt ook self publishing functie

Mybestseller helpt Franse On Demand dienst met uitbreiden
28 september 2016 De website "Imprimermonlivre.com" van Jouve heeft de afgelopen jaren enorm aan populariteit gewonnen in Frankrijk. De website richt zich op iedereen die een boek wil printen en stelt iedereen in staat om in een paar klikken een boek te kopen...

100% gidsen verder als time to momo

Digitaal minstens ze belangrijk als papier

100% gidsen verder als time to momo
27 september 2016 De 100% Stedengidsen van mo’media hebben een nieuwe vormgeving en een nieuwe naam: time to momo. Maar belangrijker is dat voortaan de app minstens zo belangrijk is als het boek.   Lees verder

Na de Brexit… een slagveld?

Bewegingen op de Britse uitgeefmarkt

Na de Brexit… een slagveld?
 ‘De Brexit is hier en het is een gebeurtenis die zo bizar is, dat het wel fictie lijkt.’ Aldus een commentaar op vox.com. Inderdaad, in de directe nasleep van het EU-referendum overheerste vooral verbijstering en chaos. Toen gelijk... Lees verder

Nieuwe uitgevers, nieuwe media

Vakbladen overleven als community’s

Nieuwe uitgevers, nieuwe media
De afgelopen jaren hebben de grote uitgeverijen afstand gedaan van hun eens zo goed lopende vaktijdschriften. Die tijdschriften zijn in meerderheid niet verdwenen. Ze worden uitgegeven door nieuwe wendbare uitgeverijen en drukkers. Die pionieren met... Lees verder

De opkomst van het scrollverhaal

Van lezer naar kijker

De opkomst van het scrollverhaal
Hoe kun je op internet een verhaal het beste vertellen? Veel websites experimenteren met nieuwe vormen. Zo publiceert de Volkskrant regelmatig een zogeheten scrollverhaal waarin fotografie, video en geluid de boventoon voeren. Het systeem erachter werd... Lees verder

Leesbaar op alle schermen

Flexibele sites stellen eisen aan vormgeving én redactie

Leesbaar op alle schermen
De verscheidenheid aan apparaten waarmee je digitale informatie kunt lezen is enorm. De weergave voor al die verschillen apparaten optimaliseren is een lastige taak, vooral als de opmaak een belangrijke rol speelt. Hoe zorg je ervoor dat geen bezoeker om... Lees verder

De gedroomde lezer en de realiteit

Longread: Van Mien uit Appelscha tot eyetracking

De gedroomde lezer en de realiteit
Weten voor wie je iets uitgeeft is belangrijker dan ooit. Het is bepalend voor de inhoud van de uitgave, het taalgebruik, de invalshoek en niet te vergeten de marketing. Zowel voor als na het verschijnen is het belangrijk om te weten voor wie je... Lees verder

Zonder programmeren webmagazines maken

Deze 7 tools bieden uitkomst

Zonder programmeren webmagazines maken
Webmagazines worden steeds populairder. Het zijn websites die op magazines lijken, zowel wat betreft lay-out als verschijningsfrequentie. De lezer opent ze in de browser en leest online. Welke tools zijn er om zo’n online magazine te... Lees verder

inct.spiratie 2016

Data-strategie voor uitgevers

inct.spiratie 2016
Houd uw agenda open: 23 november 2016, het najaarscongres van inct. Het onderwerp: een must voor iedere uitgever: data-strategie.We vertellen u er alles over. Mis het niet! We komen samen op de 23e etage van het WTC in Rotterdam: een event with a view Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder

inct.magazine

September 2016

inct.magazine
Vier maal  per jaar bijzondere interviews. diepgravende achtergrond verhalen en alles over hot topics in uitgeefland. In nummer 4 onder meer een groot interview met Dina Boonstra van NDC Mediagroep Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

Test je uitgeefkennis

In 10 minuten wijzer

Test je uitgeefkennis
Wat weet je van ePubs, Apps en andere actuele zaken? Doe een 10-minutentest en ontdek hoe het met je parate kennis is gesteld! Lees verder