Waarom wordt de naam van de redacteur nooit vermeld in een boek?

Is het niet tijd voor meer erkenning?

Waarom wordt de naam van de redacteur nooit vermeld in een boek?
25 mei 2018 Ik ben vast niet de enige boekenredacteur die zich weleens afvraagt waarom hij of zij nooit – of bij hoge uitzondering – voorin een boek vermeld wordt … Wel vind je daar steevast de naam van de vormgever, die van de fotograaf die de... Lees verder

Nieuwe directeuren bij A.W. Bruna Uitgevers en Uitgeverij De Bezige Bij

Marieke NIezen en Mark Beumer

Nieuwe directeuren bij A.W. Bruna Uitgevers en Uitgeverij De Bezige Bij
23 mei 2018 Vandaag maakt WPG Uitgevers bekend dat bij A.W. Bruna Uitgevers Marieke Niezen en bij Uitgeverij De Bezige Bij Mark Beumer zijn benoemd tot directeur. Zij volgen Johan de Koning op, die de afgelopen twee jaar deze rol bekleedde bij beide...

Hachette bewerkt kinderboek voor Amazon's Echo

Verhaal wordt door spraakassistent geactiveerd

Hachette bewerkt kinderboek voor Amazon's Echo
23 mei 2018 Hachette Book Group heeft een overeenkomst gesloten met Amazon om content te gaan maken voor de Alexa en de Echo Dot Kids Edition: de spraakassistenten van Amazon. De Amazon Echo is een spraakassistent die reageert op gesproken commando's. Hachette gaat...

Sanoma lanceert influencer platform The Hub

Koppeling met influencers en invloedrijke redactieleden

Sanoma lanceert influencer platform The Hub
23 mei 2018 Sanoma lanceert The Hub, een eigen influencer platform. Het is een nieuw label waarbinnen influencers worden gecombineerd met het bereik en de autoriteit van Sanoma merken. Sanoma wil graag een  partij zijn voor creatieve en...

Auteurs geschenk Boekenweek voor Jongeren bekend

Nhung Dam, Tim Hofman en Raoul de Jong maken 3PAK

Auteurs geschenk Boekenweek voor Jongeren bekend
22 mei 2018 3PAK, de Geschenkbundel bij de Boekenweek voor Jongeren, wordt dit jaar geschreven door Nhung Dam, Tim Hofman en Raoul de Jong. 3PAK wordt gratis weggeven in boekhandels, bibliotheken en scholen en is geschikt voor alle leerlingen in de bovenbouw, van... Lees verder

TMG vernieuwt De Echo

Huis-aan-huis-blad opgefrist en vernieuwd

TMG vernieuwt De Echo
18 mei 2018 De Echo, de grootste krant van Amsterdam, wordt binnenkort vernieuwd. Op woensdag 30 mei ploffen de eerste vernieuwde edities bij lezers op de mat. Yolanda Formanoy (projectleider/uitgever De Echo) heeft samen Peter van den Elshout (chef vormgeving... Lees verder

Klein leert van groot, groot leert van klein

Outsourcing maakt alle uitgeverijen flexibeler

Klein leert van groot, groot leert van klein
Hoe groot een of klein een uitgeverij ook is, innovatie is voor elke organisatie essentieel om haar positie in de markt te verdedigen of te verbeteren. Bij innovatie spelen (naast inventiviteit) twee aspecten een grote rol: de middelen (tijd en geld) om... Lees verder

De herrijzenis van een Indiaas boekenpaleis

Een wereldreis door het boekenvak

De herrijzenis van een Indiaas boekenpaleis
De afgelopen maanden heb ik in verschillende landen gezocht naar vernieuwing in het boekenvak. Innovaties, hippe vooruitstrevende bedrijfjes, technologische ontwikkelingen. Terugkijkend trek ik de conclusie dat dit valt of staat bij één belangrijke... Lees verder

In acht stappen naar marketing automation

Planmatig en gestructureerd met (potentiële) klanten communiceren

In acht stappen naar marketing automation
Als een organisatie een bepaalde omvang bereikt, is het niet langer werkbaar om de marketing te baseren op een mailprogramma en wat losse spreadsheets. Dan is het tijd voor marketing automation. Dat is het samenbrengen van alle gegevens van (potentiële)... Lees verder

'De luxe dat de klant naar je toe komt is voorbij'

Aan het woord: Hubert van Belois

'De luxe dat de klant naar je toe komt is voorbij'
Hubert van Belois is al 30 jaar boekverkoper en het hele boekenvak kent hem ook als zodanig. Het is dus niet verrassend dat de mededeling dat hij de overstap gaat maken naar de uitgeverij enig opzien baarde. Alle reden om naar Hillegersberg te fietsen en... Lees verder

Lokaal bestuur heeft goede lokale pers nodig

De regio vecht terug

Lokaal bestuur heeft goede lokale pers nodig
De regionale en lokale media hebben het sinds de crisis in 2008 begon zwaar gehad. Maar ze zijn veerkrachtig, bleek tijdens De Regio Vecht Terug, een evenement georganiseerd door het SvdJ. Dat is maar goed ook, want een zwakke lokale pers betekent onder... Lees verder

Mixen maakt contentmarketing effectief

Vertrouwen blijft de basis van geloofwaardigheid

Mixen maakt contentmarketing effectief
Het doel van contentmarketing is om klanten via informatie een goed gevoel bij je organisatie, dienst of product te geven, zodat ze als het even kan een aankoop doen. Het gevaar is dat contentmarketing als slinkse reclame wordt gezien, waardoor het... Lees verder

Van Dale Masterclass Nederlands

Ben jij als (bureau)redacteur op hoog niveau met taal bezig?

Van Dale Masterclass Nederlands
In de Van Dale Masterclass Nederlands fris je je kennis van de geldende taalregels op en behandel je valkuilen op het gebied van stijl en spelling. Test jezelf met deze tien valkuilen die je na de training doorziet!   Lees verder

Partner van inct: Hollandridderkerk

Veelzijdig in grafimedia

Partner van inct: Hollandridderkerk
Hollandridderkerk is al ruim 60 jaar toonaangevend in de (repro)grafische branche. We leveren 24 uur per dag gespecialiseerde 'on demand' dienstverlening aan diverse branches, waaronder vele uitgeverijen. Kleinere oplages van een groter aantal titels... Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:

Onze partners 2018

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:
inct kan niet bestaan zonder de bijdrage van onze partners. Wij stellen ze hier graag aan u voor: Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder