Mercurs 2017 uitgereikt

Libelle is Magazinemerk van het jaar, Donald Duck wint Jubileum Mercur

Mercurs 2017 uitgereikt
15 december 2017 Libelle winnaar nieuwe prijs Mercur Magazinemerk van het Jaar, Marieke ’t Hart  (VROUW) Hoofdredacteur van het Jaar en Luc van Os (CEO Hearst Netherlands) winnaar Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines.    De 20e uitreiking van...

Eerste automatisch geschreven artikelen in print verschenen

Press Association zet succesvol schrijvende robots in

Eerste automatisch geschreven artikelen in print verschenen
14 december 2017 Het Britse persbureau Press Association (PA) heeft software ontwikkeld waarmee computers data vergaren en tot een bericht omwerken. Voorlopig gaat het nog om tamelijk eenvormige berichten zoals voetbalverslagen en beursontwikkeling. De basisteksten zijn...

Limburgs Dagblad gaat op in De Limburger

Inhoud al langer hetzelfde

Limburgs Dagblad gaat op in De Limburger
14 december 2017 In 2018 heeft de provincie Limburg nog maar een regionale krant: De Limburger. Dan verdwijnt de titel van het Limburg Dagblad, het laatste onderdeel dat nog aan de zelfstandige krant van weleer deed denken.   Het Limburgs Dagblad was de oudste...

FD Mediagroep gaat investeren in project 'Smart Journalism'

Artificial Intelligence & Machine Learning

FD Mediagroep gaat investeren in project 'Smart Journalism'
13 december 2017 Het Financieele Dagblad investeert de komende jaren in het project ‘SMART Journalism’. Met dit project wil het FD gebruik maken van technologie zoals artificial intelligence en machine learning om voor abonnees slimme gepersonaliseerde...

Boekverkopersbond presenteert opvolger Van Everdingen

Anne Schroën wordt interim-directeur per 1 januari

Boekverkopersbond presenteert opvolger Van Everdingen
12 december 2017 Anne Schroën wordt met ingang van 1 januari 2018 aangesteld als interim-directeur van de KBb.  Het bestuur is verheugd met de snelle aanstelling van Anne Schroën als opvolger van Michael van Everdingen. Anne Schroën is geen onbekende binnen de...

Gfk: Online bestedingen stijgen met 14% ten opzichte van een jaar geleden

Media en Entertainment groeit met 7%

Gfk: Online bestedingen stijgen met 14% ten opzichte van een jaar geleden
12 december 2017 In het derde kwartaal van 2017 hebben Nederlandse consumenten online € 5,0 miljard uitgegeven aan producten en diensten. Daarmee komen de online bestedingen in de eerste negen maanden op € 15,7 miljard uit, een stijging van 14% ten opzichte van...

Boom gaat het voortgezet onderwijs in

‘Wij gaan concurreren op kwaliteit’

Boom gaat het voortgezet onderwijs in
Koninklijke Boom uitgevers gaat leermiddelen voor het voortgezet onderwijs op de markt brengen. Het ziet grote kansen in een samenwerking met de succesvolle jonge educatieve uitgeverij Staal & Roeland. Dankzij de focus op de kwaliteit van... Lees verder

‘Kan dat niet leuker?’

Welkom in De wereld van Snor

‘Kan dat niet leuker?’
Alles wat Claudette Halkes en Annemarieke Piers bedenken en uitvoeren, bulkt van frisheid en levendigheid. De trendy boeken van uitgeverij Snor, de Snorfabriek, het Snorfestival. Van huis uit is het duo bladenmaker. Hoeveel invloed heeft die achtergrond... Lees verder

Geen eind aan boeken

Het inct.archief van de digitale geschiedenis

Geen eind aan boeken
In mei 1982 publiceerde Boekblad een nieuwe-mediaspecial. Eén van de verhalen ging over de Juridische Databank van Kluwer Groep Rechtswetenschappen. Het had de uitgeversvriendelijke titel ‘Geen eind aan boeken – Wél aan het zoeken’.... Lees verder

Een vergeefse zoektocht naar modernisering op Sri Lanka

Een wereldreis door het boekenvak

Een vergeefse zoektocht naar modernisering op Sri Lanka
In het begin van de jaren ’80 werd de openbare bibliotheek van Jaffna verwoest door een grote brand. Op dat moment was het één van de grootste bibliotheken van Azië, met meer dan 97.000 boeken en manuscripten. Pas in 2001, nog tijdens de... Lees verder

Moet er meer uniek materiaal achter de betaalmuur?

Europese uitgevers over de trage groei van betaalde digitale content

Moet er meer uniek materiaal achter de betaalmuur?
Adviesbureau Vindicia heeft in opdracht van MTM, een bedrijf dat software en diensten voor het beheer van (online) abonnementen levert, onderzocht waarom betaalde digitale content nog niet de vlucht heeft genomen die veel marktvoorspellers verwachtten.... Lees verder

Vrij onder voorwaarden

Wat is creative commons?

Vrij onder voorwaarden
Er zijn verschillende redenen om creatieve producten, zoals artikelen, boeken, foto’s of video’s, gratis weg te geven. Bijvoorbeeld omdat de content niet zodanig uniek is dat je er geld voor kunt vragen, of omdat je via het verspreiden van de... Lees verder

inct.magazine

December 2017

inct.magazine
De laatste editie op papier van het inct.magazine. In nummer 4 van 2017 onder meer een groot interview met de hoofdredacteur van Autocar: Roland Tameling Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:

Onze partners 2017

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:
inct kan niet bestaan zonder de bijdrage van onze partners. Wij stellen ze hier graag aan u voor: Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder

Test je uitgeefkennis

In 10 minuten wijzer

Test je uitgeefkennis
Wat weet je van ePubs, Apps en andere actuele zaken? Doe een 10-minutentest en ontdek hoe het met je parate kennis is gesteld! Lees verder