Instagram stijgt, Facebook en Twitter stabiel, Snapchat daalt

Sociale media in Nederland

Instagram stijgt, Facebook en Twitter stabiel, Snapchat daalt
10 december 2018 Het platform Facebook zelf groeit niet meer, maar ondanks alle ophef over privacy-schendingen en voorspellingen over weglopende jongeren neemt het aantal gebruikers ook niet spectaculair af. Lees verder

Sanoma neemt Hearst-titels op in tijdschrift app

Aanbod versterkt positie in Nederland

Sanoma neemt Hearst-titels op in tijdschrift app
07 december 2018 De Nederlandse abonnementsdienst Tijdschrift.nl heeft tijdschriften van Hearst toegevoegd. Het gaat om onder meer Quest, National Geographicen Elle. Tot nu waren via deze app alleen bladen van Sanoma te lezen. Lees verder

Scripta en Forty7 fuseren en gaan verder als Forty7

Scripta directeur David Vink verkoopt aandelen

Scripta en Forty7 fuseren en gaan verder als Forty7
07 december 2018 Met ingang van 1 december is het contentmarketingbureau Scripta gefuseerd met de conversion agency Forty7. De nieuwe naam is Forty7. Het technologiebedrijf Xingo Software wordt eveneens onderdeel van Forty7. Bij de nieuwe combinatie werken ongeveer 50... Lees verder

Vakbladen.com verkoopt titels aan Virtumedia

Magazines zijn 'stand alone'- titels

Vakbladen.com verkoopt titels aan Virtumedia
06 december 2018 Vandaag hebben Virtùmedia bv te Zeist en Vakbladen.com bv te Den Haag bekendgemaakt dat per 1 januari 2019 de  tijdschriften Pf Magazine, Stitch & Print International en Support Magazine door Virtùmedia worden overgenomen. Lees verder

TMG gaat samenwerken met YouTube servicebureau 5PM

Verder ontwikkelen in online video

TMG gaat samenwerken met YouTube servicebureau 5PM
06 december 2018 Telegraaf Media Groep (TMG) gaat een strategisch partnership aan met 5PM, het YouTube-servicebureau dat merken en uitgevers diensten biedt als content- en distributiestrategie, channel management en video monetization.  Door de...

Persgroep en 24Kitchen verbreden samenwerking

Partijen versterken elkaar: expertise en bereik

Persgroep en 24Kitchen verbreden samenwerking
05 december 2018 24Kitchen en ADR Nieuwsmedia (AD en de regiotitels) maken bekend dat zij hun partnership rond hun culinaire platformen verder verbreden. FOX Networks Group, moederbedrijf van 24Kitchen, en de Persgroep, uitgever van de ADR titels, werken al sinds april...

Webarchivering en digitale incunabelen

Het inct.archief van de digitale geschiedenis

Webarchivering en digitale incunabelen
Bij de termen ‘Nieuwe media’, ‘Pre-internet’ en ‘World Wide Web’ denkt men niet direct aan archiveren. Zeker niet nu de webpagina’s van wereldwijde websites tegenwoordig nog maar 90 dagen online staan. Tot een... Lees verder

Hoe rijker de doelgroep, des te beter het nieuws

Joshua Benton op Media van Morgen

Hoe rijker de doelgroep, des te beter het nieuws
Journalistiek is een speeltje aan het worden voor hoogopgeleide, witte mensen, die bereid zijn te betalen voor online content. Dat schept kansen maar creëert ook bedreigingen, zo werd duidelijk op het symposium Media voor Morgen, van het... Lees verder

De nieuwe koers van Delicious

Food is ook entertainment

De nieuwe koers van Delicious
Een jaar geleden werd Maureen Belderink hoofdredacteur van het culinaire magazine Delicious. Hoewel Delicious al stevig in het zadel zat, was er op online gebied nog werk aan de winkel. Onder leiding van Belderink zette de redactie dan ook sterk in op de... Lees verder

Een tijdschrift of losse artikelen? Waarom niet allebei?

Modern uitgeven vereist flexibiliteit

Een tijdschrift of losse artikelen? Waarom niet allebei?
De moderne mens wil gemak, snelheid en actualiteit. Dat geldt ook voor de klanten van de uitgeverij: steeds meer lezers willen informatie ontvangen op het moment dat ze het nodig hebben, niet pas wanneer de uitgever een tijdschrift vol heeft. Aan de... Lees verder

Wat is platformoverstijgende lezersmeting?

Crossmediale bereiksmeting

Wat is platformoverstijgende lezersmeting?
Hoe kunnen uitgevers de adverteerders blijven interesseren voor hun diverse kanalen? Het antwoord is eenvoudigweg: door die adverteerders precies te vertellen wie ze via de uitgever kunnen bereiken. Dat gebeurt bijna nooit, terwijl er wel een methode... Lees verder

BSL “We kunnen onze klanten steeds specifieker benaderen”

Specifieke en actuele informatie verbetert de klantrelatie

BSL “We kunnen onze klanten steeds specifieker benaderen”
Dankzij de integratie van allerlei bronnen van klantinformatie kan Bohn Stafleu van Loghum (BSL) klanten steeds gerichter benaderen. Dat is voor het mediabedrijf belangrijk omdat er veel minder marketinginformatie wordt verspreid die ongelezen blijft.... Lees verder

Partner van inct: New Energy Drukwerk

Drukwerkleverancier voor uitgeverijen

Partner van inct: New Energy Drukwerk
Via New Energy Drukwerk  profiteer je van een netwerk met 30 top drukkerijen. Goede kwaliteit tegen een scherpe prijs. Wij nemen je al het werk uit handen. New Energy Drukwerk is dé drukwerk leverancier voor uitgeverijen. Lees verder

Partner van inct: Imago Mediabuilders

Challengers in Media

Partner van inct: Imago Mediabuilders
Imago Mediabuilders helpt u met deze multichannel of crosschannel communicatie. Net zo makkelijk offline als online. Dat doen we al meer dan 25 jaar en we weten dus heel goed wat we doen Lees verder

Entertainment & Media Outlook 2018-2022 beschikbaar

Lees hem nu

Entertainment & Media Outlook 2018-2022 beschikbaar
Wil je weten welke ontwikkelingen bepalend zijn voor de entertainment en media sector? Lees dan nu de E&M Outlook 2018 – 2022 van PwC. Hierin staan we stil bij AI, trust, datagebruik en digitalisatie. Lees verder

Gratis zoeken in Van Dale Online

Probeer nu gratis

Gratis zoeken in Van Dale Online
Als professional in de uitgeefsector wil je zeker zijn van correct taalgebruik in e-mails en zakelijke teksten. Probeer Van Dale Online en doe je voordeel met de Dikke Van Dale, Oxford Dictionary & de woordenboeken Engels, Frans, Duits, Spaans.   Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder