Jonge tieners niet meer op Facebook of Twitter

SnapChat en Instagram wel favoriet

Jonge tieners niet meer op Facebook of Twitter
25 april 2018 Steeds minder kinderen tussen 12 en 16 hebben de Facebook-app op hun smartphone staan. Het aandeel daalde de afgelopen drie jaar met ruim 40 procent. Instagram en Snapchat worden onder jongeren juist snel populairder. Deze trend was al een tijdje aan de...

Vernieuwd CB Online Uitgeverij uit testfase

Nu nog overzichtelijker en flexibeler

Vernieuwd CB Online Uitgeverij uit testfase
25 april 2018 De afgelopen maanden is het nieuwe CB Online Uitgeverij uitgebreid met gebruikers getest, nu is de nieuwe applicatie beschikbaar voor alle voor uitgevers. De nieuwe CB Online ziet er frisser en overzichtelijker uit. Functioneel is het vrijwel gelijk aan...

Nederlanders vertrouwen traditionele media meer dan sociale media

Vooral millennials bezorgd over nepnieuws

Nederlanders vertrouwen traditionele media meer dan sociale media
25 april 2018 Iets meer dan de helft van alle Nederlanders maakt zich weleens zorgen over nepnieuws. Dat blijkt uit een onderzoek van communicatiebureau Counter Content. Voor millennials is dat met 60% zelfs iets meer. Op de vraag hoe betrouwbaar een nieuwsbron is,...

Auteursbond vraagt aandacht voor auteursrechten

Vrolijke, vriendelijke video tegen piraterij

Auteursbond vraagt aandacht voor auteursrechten
24 april 2018 Naar aanleiding van de Dag voor het Auteursrecht hebben de Auteursbond en Lira een vidoe laten maken waarmee ze aandacht wil vragen voor auteursrechten. Hoofdrolspelers Mano Bouzamour en Franca Treur ontmoeten tijdens een vrolijke fietstocht door... Lees verder

NDC Mediagroep neemt Pro-Time Broadcast over

Eigen videobedrijf voor multiplatform publicaties

NDC Mediagroep neemt Pro-Time Broadcast over
24 april 2018 NDC mediagroep heeft Pro-Time Broadcast overgenomen. De uitgever van onder meer Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant wil met de overname van het videobedrijf het nieuws makkelijker en sneller kunnen aanbieden op alle...

Persgroep en EndemolShine gaan samenwerken op videogebied

Videocontent wordt steeds belangrijker

Persgroep en EndemolShine gaan samenwerken op videogebied
23 april 2018 De Persgroep Nederland en EndemolShine Nederland gaan een langdurige samenwerking aan rondom hun wederzijdse online videostrategie. Beide bedrijven slaan de handen ineen en gaan naast nieuwe formats ook meer dan 3.000 uur aan bestaande videocontent via...

Wat is Ads.txt?

En waarom is het belangrijk voor uitgevers?

Wat is Ads.txt?
Ads.txt staat voor Authorized Digital Sellers en is opgezet om de transparantie bij programmatic buying te bevorderen en advertentiefraude te voorkomen. Ads.txt garandeert dat degene die ruimte op een (veel bezochte) webpagina aanbiedt werkelijk de... Lees verder

Klaar voor de AVG?

Drie tips voor uitgevers

Klaar voor de AVG?
Op 25 mei treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend onder de Engelse afkorting GDPR) in werking. Deze Europese privacywet stelt strengere eisen aan de manier waarop uitgevers persoonsgegevens mogen verwerken. De... Lees verder

De computer ondersteunt het creatieve proces

Digitaal versterkte literatuur op If then what now

De computer ondersteunt het creatieve proces
Digitalisering in de uitgeverij is lang beperkt geweest tot de ondersteunende functies zoals administratie en productie: klant- en ordergegevens werden in de computer gestopt en kopij werd verrijkt, mediumneutraal opgeslagen en platformonafhankelijk... Lees verder

Kabel naar Gewin, Gemak, Genot

Het inct.archief van de digitale geschiedenis

Kabel naar Gewin, Gemak, Genot
In de jaren tachtig bedacht Fred Kappetijn, oud-journalist van Elsevier, adjunct-directeur van de Nieuwe Media divisie van VNU en ondernemer, de 3G-formule: Gewin, Gemak en Genot. De formule bevatte de elementen die mensen sneller bereid zouden maken om... Lees verder

Het boekenvak in Nepal, door de ogen van uitgever Ajit Baral

Een wereldreis door het boekenvak

Het boekenvak in Nepal, door de ogen van uitgever Ajit Baral
Het is 2006 als journalist Ajit Baral aan een nieuw avontuur begint. Hij schrijft onder andere voor de Nepali Daily, waar hij met veel plezier literatuur recenseert. Vanuit zijn rol is hij nauw betrokken bij de literaire ontwikkelingen in Nepal. Hij ziet... Lees verder

'Er zijn veel kansen voor een mediabedrijf als RTL'

Aan het woord: Joris van Lierop

'Er zijn veel kansen voor een mediabedrijf als RTL'
Joris van Lierop is uitgever Nieuws bij RTL, maar zijn roots liggen bij de traditionele uitgeverij. Waar loopt hij als uitgever bij RTL tegenaan en hoe verschilt RTL van de andere nieuwsmedia?   Van Lierop begon zijn carrière bij Kluwer, net als... Lees verder

Versterk je tekst met Van Dale

Hoe goed scoor jij al op deze tien instinkers?

Versterk je tekst met Van Dale
Ben je uitgeefprofessional en schrijf je veel e-mails en zakelijke teksten? Met de Van Dale Taaltraining Correct Nederlands fris je in 1 dag je kennis weer op van de belangrijkste spelling- en grammaticaregels. Maak de gratis test! Lees verder  Lees verder

Partner van inct: 2bMore

Data-driven marketing

Partner van inct: 2bMore
2bMore is een data-driven marketingbureau gespecialiseerd in marketing automation voor uitgevers met grote klantdatabases. Wij helpen uitgevers in binnen- en buitenland om hun marketingprocessen te verbeteren en te versnellen. Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:

Onze partners 2018

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:
inct kan niet bestaan zonder de bijdrage van onze partners. Wij stellen ze hier graag aan u voor: Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder