Fashionchick brengt tijdschrift voor tienermeiden

Fashionchick Girls

Fashionchick brengt tijdschrift voor tienermeiden
23 mei 2017 Sanoma introduceert het magazine ‘Fashionchick Girls’, het jongere zusje van het fashion platform Fashionchick. De modeglossy voor tieners, is een relaunch van het reeds bestaande tienermagazine Fashionista. Naast een naamswijziging krijgt...

Sanoma genomineerd voor DDMA E-mail Award

Enige mediaconcern naast Coolblue, Marktplaats en wehkamp

Sanoma genomineerd voor DDMA E-mail Award
23 mei 2017 Sanoma is als enige mediabedrijf genomineerd voor de onderscheiding voor de beste e-mailcampagne bij de DDMA E-mail Awards.   Het aantal inzendingen lag dit jaar nog hoger dan vorig jaar, toen al een nieuw record werd gehaald. De jury spreekt van...

Jacques de Leeuw na zestig jaar met pensioen

Oprichter draagt leiding Audax over

Jacques de Leeuw na zestig jaar met pensioen
23 mei 2017 Audax-oprichter Jacques de Leeuw heeft de leiding van zijn bedrijf aan een nieuwe Raad van Bestuur overgedragen. Jacques de Leeuw treedt na een indrukwekkende loopbaan van ruim 60 jaar terug.   Het befaamde levensmotto van Jacques de Leeuw...

In Rusland groeit verkoop e-books sterk

Aandeel papieren uitgaven daalt

In Rusland groeit verkoop e-books sterk
22 mei 2017 Terwijl in West-Europa en de VS de omzetgroei bij e-books lijkt te stagneren en papier een beetje terrein terugwint, is de trend in Rusland duidelijk andersom: e-books zijn hot. Afgelopen jaar is de verkoop met 60% gestegen en de verwachting is dat die...

Meeste internetgebruik via smartphone

Jongeren blijven koploper

Meeste internetgebruik via smartphone
22 mei 2017 Smartphone en tablet zijn tegenwoordig zo ingeburgerd, dat rond tweederde van de Nederlandse bevolking iedere maand via deze mobiele apparaten in contact is met websites en apps (bereik mobile devices: 71% wordt bereikt via smartphone, 60% via...

Kom naar inct.live: het leukste event voor uitgevers

4 live interviews & 6 uitdagingen

Kom naar inct.live: het leukste event voor uitgevers
22 mei 2017 7 juni is het  tijd voor het leukste event voor uitgevers: inct.live. Vier spraakmakende live interviews met interessante vakgenoten en zes uitdagingen om mee te praten, mee te denken en mee te doen. Op inct.live geen sprekers met een...

De 15 beste startups voor het boekenvak

Geen revolutie maar evolutie

De 15 beste startups voor het boekenvak
KVB Boekwerk en het Nederlands Uitgeversverbond hebben internationaal onderzoek gedaan naar startups in het boekenvak. Het rapport is nu voor iedereen te downloaden. Hier zijn de belangrijkste bevindingen.   Uit een inventarisatie door Node1 bleek... Lees verder

Oppassen met foto's op internet

Het risico van lichtzinnig hergebruik

 Oppassen met foto's op internet
Hoe vaak gebeurt het niet? Even dat leuke artikeltje of nieuwsberichtje ‘opleuken’ met een toepasselijke foto. Is ook leuk natuurlijk, een stukje tekst met bijpassend beeldmateriaal. Sterker nog: soms kan een goede afbeelding de lezer juist... Lees verder

Het hoeft niet digitaal (maar het mag wel)

Van product- naar merkdenken

Het hoeft niet digitaal (maar het mag wel)
Mijn zoon van negentien, ‘digital native’, studeert van papier. Bij de kringloop heeft hij een aftands printertje gekocht (studentenbudgetten zijn beperkt) waarmee hij alles wat hij digitaal van de universiteit aangereikt krijgt, uitprint.... Lees verder

Een apenstaart op een affiche

Het inct.archief van de digitale geschiedenis

Een apenstaart op een affiche
Op maandagmorgen 1 mei 1995 wreef menige Amsterdammer zijn of haar ogen uit. In de bus- en tramhaltes binnen de grachtengordel hing een poster, die bevreemding wekte. De poster bestond uit drie componenten: een aap, een pay-off met de aansporing Be... Lees verder

Rick van Dijk: ‘De vernieuwing komt van buiten’

MediaMatters stimuleert innovatie in de mediasector

Rick van Dijk: ‘De vernieuwing komt van buiten’
Voor velen was Rick van Dijk lange tijd het gezicht van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek als het ging om innovatiesubsidies. Het leek alsof hij daar een baan voor het leven had, maar vorig jaar nam Van Dijk een sprong in het diepe. Hij... Lees verder

Longread: De gedroomde lezer en de realiteit

Van Mien uit Appelscha tot eyetracking

Longread: De gedroomde lezer en de realiteit
Weten voor wie je iets uitgeeft is belangrijker dan ooit. Het is bepalend voor de inhoud van de uitgave, het taalgebruik, de invalshoek en niet te vergeten de marketing. Zowel voor als na het verschijnen is het belangrijk om te weten voor wie je... Lees verder

7 juni 2017: inct.live

Meedenken, meedoen en meepraten!

7 juni 2017: inct.live
7 juni 2017 : inct.live, het voorjaarscongres van inct. Met: Vier bijzondere live interviews, en een nieuw interactief onderdeel: Give & Get @inct.live. Ervaar de dynamiek van de uitgeefbranche. Lees verder

inct.magazine

Februari 2017

inct.magazine
Vier maal  per jaar bijzondere interviews. diepgravende achtergrond verhalen en alles over hot topics in uitgeefland. In nummer 1 van 2017 onder meer een groot interview met Rick van Dijk van Mediamatters Lees verder

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:

Onze partners 2017

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:
inct kan niet bestaan zonder de bijdrage van onze partners. Wij stellen ze hier graag aan u voor: Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder