Bekendmaking jury Renew the Book 2017

Bekendmaking winaar op 30 maart a.s.

Bekendmaking jury Renew the Book 2017
24 maart 2017 Volgende week donderdag vindt de finale van Renew the Book 2017 plaats. De winnaar wordt gekozen door een jury die dit jaar bestaat uit Wiet de Bruijn, Oscar Kneppers,  Frederique Schut en Jochem Wijnands. De Amsterdamse locoburgemeester en...

Kunnen computers verkoopsucces voorspellen?

Grote uitgeverijen experimenteren met big data

Kunnen computers verkoopsucces voorspellen?
24 maart 2017 In een artikel in NRC vertellen Patrick Swart van WPG en Wiet de Bruijn van VBK uit welke rol big data en algoritmen nu en binnenkort spelen in de uitgeefwereld. De verwachtingen van Patrick Swart zijn een stuk hoger dan die van Wiet de Bruijn.   De...

​Bereik magazine media stijgt

Winst zit vooral in digitaal bereik van magazines

​Bereik magazine media stijgt
24 maart 2017 Het bereik van magazine media merken is in 2016 toegenomen: het printbereik is gelijk gebleven en het digitale bereik is met 11% gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2017-I en de NOM Printmonitor 2017-I die vandaag, 23 maart...

Redactieraad Telegraaf: De Mol moet ophouden

Tijd voor rust in de tent

Redactieraad Telegraaf: De Mol moet ophouden
24 maart 2017 De redactieraad van De Telegraaf wil dat John de Mol stopt met zijn poging om de Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen. Dat heeft de raad in een open brief bekendgemaakt. TMG is nu het meest gebaat bij rust en als de strijd tussen Talpa / De Mol en...

​Nederlandse mediapartijen en opleidingen bundelen krachten in VR Academy

Markt voor Virtual Reality is booming

​Nederlandse mediapartijen en opleidingen bundelen krachten in VR Academy
24 maart 2017 Hilversum Media Campus, NHTV, MediaMonks en HKU starten met de VR Academy. Hiermee komen ze tegemoet aan de groeiende behoefte uit de industrie om professionele kennis en skills te ontwikkelen op het gebied van Virtual Reality. Deze relatief nieuwe...

Relletje in boekenbranche: Das Mag niet welkom op Boekenbal

Update: auteurs toch welkom

Relletje in boekenbranche: Das Mag niet welkom op Boekenbal
24 maart 2017 De boekenbranche op zijn smalst: auteurs (en medewerkers) van Uitgeverij Das Mag zijn niet uitgenodigd voor het boekenbal. Reden: Das Mag is geen lid van het NUV. De weigering is des te opmerkelijker omdat dit betekent dat een aantal zeer succesvolle...

De waarde van big data voor fictie

Recensie van The Bestseller Code

De waarde van big data voor fictie
Iedere uitgever van algemene boeken met scepsis over de mogelijkheden van big data moet The Bestseller Code lezen. Het kan een ervaring zijn die ieders manier van werken – op termijn – fundamenteel zal veranderen. Welk boek een bestseller... Lees verder

Rick van Dijk: ‘De vernieuwing komt van buiten’

MediaMatters stimuleert innovatie in de mediasector

Rick van Dijk: ‘De vernieuwing komt van buiten’
Voor velen was Rick van Dijk lange tijd het gezicht van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek als het ging om innovatiesubsidies. Het leek alsof hij daar een baan voor het leven had, maar vorig jaar nam Van Dijk een sprong in het diepe. Hij... Lees verder

De kansen die YouTube uitgevers biedt

Laat je inspireren door deze voorbeelden

De kansen die YouTube uitgevers biedt
We kijken steeds meer video via internet. Daarbij is YouTube oppermachtig. Iedere minuut wordt er voor driehonderd uur aan videomateriaal geüpload. Veel aanbod dus, maar ook een enorm bereik. En dus kansen voor uitgevers.   De cijfers van YouTube... Lees verder

Longread: de protocollen van het internet

Technieken voor het verspreiden van informatie

Longread: de protocollen van het internet
Als er over het internet wordt gesproken, gaat het meestal om de sites, berichten en diensten die via het medium toegankelijk zijn. Daaronder zit een heleboel digitale techniek die ervoor zorgt dat de informatie die vanaf de ene computer opgevraagd wordt... Lees verder

Aan welke taalregels moet je je houden?

Het belang van consequente spelling en stijl

Aan welke taalregels moet je je houden?
Als schoolkind krijgt iedereen de regels voor spelling en grammatica aangeleerd. Veel taalgebruikers snappen de logica achter die regels niet, vinden ze lastig en denken dat ‘mensen het toch wel begrijpen’. Dat ze die regels lastig vinden is... Lees verder

Marketing waar iedereen blij van wordt

Mannenmedia wil lezer en merk verbinden

Marketing waar iedereen blij van wordt
Aandacht en tijd van lezers zijn schaars, dus zowel adverteerders als redacties moeten steeds meer hun best doen om hun doelgroep te boeien. Dat geldt ook online: banners en andere internetadvertenties worden steeds minder aangeklikt. Gemiddeld zien we... Lees verder

inct.live

Beleef en ervaar de dynamiek van de uitgeefbranche

inct.live
7 juni 2017 : inct.live, het voorjaarscongres van inct. Met: Vier bijzondere live interviews, en een nieuw interactief onderdeel: Give & Get @inct.live. Ervaar de dynamiek van de uitgeefbranche. Lees verder

inct.magazine

Februari 2017

inct.magazine
Vier maal  per jaar bijzondere interviews. diepgravende achtergrond verhalen en alles over hot topics in uitgeefland. In nummer 1 van 2017 onder meer een groot interview met Rick van Dijk van Mediamatters Lees verder

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:

Onze partners 2017

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:
inct kan niet bestaan zonder de bijdrage van onze partners. Wij stellen ze hier graag aan u voor: Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder