Wayne Parker Kent heeft ook klassieke uitgeefkennis nodig

Femmetje de Wind (head of publishing)

Wayne Parker Kent heeft ook klassieke uitgeefkennis nodig
27 april 2017 Als ik in de lobby van het kantoor van Wayne Parker Kent zit te wachten op mijn gesprek met Femmetje de Wind voel ik me opeens heel oud: de ene jonge hippe medewerker (m/v) na de andere loopt voorbij en zo op het eerste gezicht heb ik nog niemand gezien...

​Voetbal International lanceert nieuwe digitale omgeving

Veranderingen voor makers en consument

​Voetbal International lanceert nieuwe digitale omgeving
26 april 2017 De website en smartphone app zijn nieuw opgebouwd en volledig gerestyled.  Voor zowel de medewerkers van Voetbal International als de voetballiefhebbers zijn er buiten de restyling noemenswaardige veranderingen te noteren. Zo kan de redactie...

Het Parool wint internationale prijs

'World's best designed newspaper'.

Het Parool wint internationale prijs
25 april 2017 De prijs werd uitgereikt tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Society for News Design, een internationale koepelorganisatie van vormgevers en journalisten. De Duitse krant Die Zeit kreeg dezelfde prijs. Andere genomineerde dagbladen waren onder meer...

Sanoma verkoopt Kieskeurig aan Reshift

Geen personele consequenties

Sanoma verkoopt Kieskeurig aan Reshift
25 april 2017 Reshift is met Sanoma Media Netherlands tot overeenstemming gekomen over de koop van de vergelijkingswebsites Kieskeurig.nl en Kieskeurig.be. De koop is onder voorbehoud van goedkeuring van de Ondernemingsraad van Sanoma. Na de benodigde...

KB publiceert jaarverslag met video

'Jaarverslagjournaal geeft samenvatting'

KB publiceert jaarverslag met video
24 april 2017 De Koninklijke Bibliotheek heeft haar jaarverslag over 2016 gepubliceerd.  Aandacht daarbij voor één van de speerpunten in het beleid: het creëren van een Nationale Digitale Bibliotheek. Lees verder

IBM test platform om data-driven te publiceren

Watson kiest relevante content

IBM test platform om data-driven te publiceren
24 april 2017 Het tech-bedrijf IBM heeft een content-platform ontwikkelt om de meerwaarde van Watson, een data-driven contentaggregator, aan te tonen: artikelen op basis van leesgedrag en interesses. Om de technologie te testen heeft IBM een eigen content-platform...

Longread: De gedroomde lezer en de realiteit

Van Mien uit Appelscha tot eyetracking

Longread: De gedroomde lezer en de realiteit
Weten voor wie je iets uitgeeft is belangrijker dan ooit. Het is bepalend voor de inhoud van de uitgave, het taalgebruik, de invalshoek en niet te vergeten de marketing. Zowel voor als na het verschijnen is het belangrijk om te weten voor wie je... Lees verder

Nieuwe bedrijven floreren, oude worstelen

De ontwikkelingen in printmedia

Nieuwe bedrijven floreren, oude worstelen
Al jaren hebben de oude printmediabedrijven het moeilijk: ze verdwijnen, moeten fors reorganiseren of zijn op zijn minst markt aan het verliezen. Daar staat tegenover dat nieuwe printmediabedrijven nieuwe producten ontwikkelen en daarmee nieuwe markten... Lees verder

Geen handmatige klusjes meer voor journalisten

‘Je wilt toch het liefst bezig zijn met je eigenlijke werk?’

Geen handmatige klusjes meer voor journalisten
Rethor is een tool waarmee journalisten informatie uit archieven en andere bronnen direct vanuit hun tekstverwerkingsprogramma kunnen benaderen. De ontwikkelaars hebben subsidie gekregen van het Google Digital News Initiative (DNI). Eerder ontvingen ze... Lees verder

Teletekst: de dinosauriër van de nieuwe media

Het inct.archief van de digitale geschiedenis

Teletekst: de dinosauriër van de nieuwe media
Op 1 april is de teletekstdienst van RTL, RTL Tekst, verdwenen van het televisiescherm. Eerder haalde de VTR in Vlaanderen de teletekstdienst al van het televisiescherm. En in 2009 en 2012 was dat ook al gebeurd met de Britse teletekstdiensten van zowel... Lees verder

Magazines maken? We doen het gewoon zelf!

Redacteuren verder zonder uitgeefconcern

Magazines maken? We doen het gewoon zelf!
Veel oud-redacteuren en -hoofdredacteuren van vrouwenbladen begonnen afgelopen jaar een eigen titel. Vaak online, want: lekker snel, minder duur, goed meetbaar wat werkt en meteen respons. Maar valt daar ook al serieus geld mee te... Lees verder

Persoonlijke benadering centraal op beurs

Veel keuze, toch overzicht

Persoonlijke benadering centraal op beurs
Ieder evenement wil zijn bezoekers een divers aanbod doen, zodat zo veel mogelijk bezoekers precies dát vinden wat ze zoeken. Als de deelnemers aan het evenement vervolgens zo individueel mogelijk worden benaderd, kunnen zij optimaal rendement uit hun... Lees verder

7 juni 2017: inct.live

Meedenken, meedoen en meepraten!

7 juni 2017: inct.live
7 juni 2017 : inct.live, het voorjaarscongres van inct. Met: Vier bijzondere live interviews, en een nieuw interactief onderdeel: Give & Get @inct.live. Ervaar de dynamiek van de uitgeefbranche. Lees verder

inct.magazine

Februari 2017

inct.magazine
Vier maal  per jaar bijzondere interviews. diepgravende achtergrond verhalen en alles over hot topics in uitgeefland. In nummer 1 van 2017 onder meer een groot interview met Rick van Dijk van Mediamatters Lees verder

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:

Onze partners 2017

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:
inct kan niet bestaan zonder de bijdrage van onze partners. Wij stellen ze hier graag aan u voor: Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder