Print- en onlinebereikcijfers worden geïntegreerd

NOM en NOBO gaan cijfers samenvoegen

Print- en onlinebereikcijfers worden geïntegreerd
20 september 2017 NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) heeft GfK gekozen voor de opzet en uitvoering van de NOM:NOBO fusie, waarin de printbereikcijfers van NOM worden gefuseerd met de online bereikcijfers afkomstig van NOBO. Hiermee krijgen uitgevers en mediaplanners de...

​Meer e-books uitgeleend via bibliotheek

Uitlenen fysiek boeken blijft dalen

​Meer e-books uitgeleend via bibliotheek
20 september 2017 Nederlandse openbare bibliotheken hebben in 2016 in totaal 2,8 miljoen e-books uitgeleend via de online Bibliotheek. Dit is een toename van 74 procent ten opzichte van 2015. E-books beslaan een klein, maar groeiend deel van het totaal aantal uitleningen....

Nieuwe educatieve uitgeverij: Boom voortgezet onderwijs

'Hoogwaardig en vernieuwend lesmateriaal'

Nieuwe educatieve uitgeverij: Boom voortgezet onderwijs
19 september 2017 Met de oprichting van een nieuwe uitgeverij en het aangaan van een langjarige samenwerking met Staal & Roeland zet Koninklijke Boom uitgevers een logische stap in de markt voor lesmateriaal voor het voortgezet onderwijs. De nieuwe onderneming Boom...

Ook Doetinchem is indebuurt

Persgroep opent 20ste lokale nieuwsplatform

Ook Doetinchem is indebuurt
19 september 2017 Doetinchem is de twintigste stad die een eigen lokale nieuwsvoorziening krijgt op het platform indebuurt.nl. Al ruim 1,5 miljoen mensen gebruiken dit lokale platform, die samen meer dan 10 miljoen pagina’s bekijken. Indebuurt.nl biedt de...

Monsterboard zet vacatures in je tijdlijn

Socialemediaberichten en sitebezoek als selectiecriterium

Monsterboard zet vacatures in je tijdlijn
19 september 2017 Vacatureplatform Monsterboard gaat werkgevers de mogelijkheid bieden om zowel kandidaten die op zoek zijn naar een baan als degenen die dat niet zijn via de sociale media te benaderen. Algoritmen zoeken de verschillende sites af naar profielen die het...

Bruna blijft verlies lijden

Bliyoo op tweede plan

Bruna blijft verlies lijden
19 september 2017 Boekhandelsketen Bruna heeft vorig jaar opnieuw flink verlies geleden. De winkels hebben last van de online concurrentie en de eigen digitale projecten draaien nog niet naar behoren. Daarom zal het concern onder meer de investeringen in leesplatform...

Zo werkt de blockchain

Het concept en de belangrijkste begrippen

Zo werkt de blockchain
De blockchain gebruiken is niet heel ingewikkeld, in tegenstelling tot de wiskunde die erachter zit. Gelukkig hoef je de keiharde techniek niet te snappen om er gebruik van te kunnen maken. Maar om te kunnen beoordelen in welke gevallen de blockchain van... Lees verder

1854 Media: de innovatiedrang van een stokoud magazine

Ondertussen op de Britse uitgeefmarkt

1854 Media: de innovatiedrang van een stokoud magazine
Vier keer per jaar berichten we in inct over de immer dynamische Britse uitgeefmarkt. Deze keer een interview met de ceo van uitgeverij 1854 Media. Dat bedrijf is ruim anderhalve eeuw oud, maar niettemin al tweemaal uitgeroepen tot Publishing Innovator... Lees verder

Dit zou wel eens heel groot kunnen worden

Is de blockchain van belang voor uitgevers?

Dit zou wel eens heel groot kunnen worden
Er zijn mensen die denken dat de blockchain net zo’n revolutie teweeg zal brengen als het internet. Anderen kijken de kat nog even uit de boom. De blockchain trekt in ieder geval veel aandacht. Dat roept ten minste twee vragen op: wat is het en... Lees verder

Turkije: groeiende verkopen en kansen voor innovatie

Een wereldreis door het boekenvak

Turkije: groeiende verkopen en kansen voor innovatie
Turkije is de laatste tijd vaak in het nieuws, maar dan gaat het niet over het boekenvak. Hoe staan uitgeverijen en boekhandelaren ervoor? Wat zijn de ontwikkelingen van digitale en online verkopen? Klopt het verhaal dat veel jongeren aan het lezen zijn... Lees verder

Een reis door de wereld van boeken

Patrick Boone maakt ontdekkingsreis door de uitgeefwereld

Een reis door de wereld van boeken
Wat is de huidige stand van het Turkse boekenvak? Hoe werkt de uitgeverij in Sri Lanka? Hoe zit het met het auteursrecht en de censuur in Iran? Bestaan er in de wereld van de Indiase tech-startup ook bedrijven die zich bezighouden met het papieren boek?... Lees verder

Hoe zet je een project voor gegevensanalyse op?

Data-analyse is een tool voor elke uitgeverij

Hoe zet je een project voor gegevensanalyse op?
Er zijn verschillende redenen waarom ook een kleinere uitgeverij de behoefte kan hebben om iets met data-analyse te doen: er is een praktisch, kwantificeerbaar probleem waarvan duidelijk is dat het met een gedegen analyse opgelost kan worden, of er zijn... Lees verder

inct.spiratie 2017

Het event waar u concreet iets aan heeft

inct.spiratie 2017
22 november is het zover: inct.spiratie 2017. We gaan op 22 november een tweetal thema's behandelen: Data-strategieën en social media & Het belang van de customer journey.   Lees verder

inct.magazine

SEPTEMBER 2017

inct.magazine
Vier maal  per jaar bijzondere interviews. diepgravende achtergrond verhalen en alles over hot topics in uitgeefland. In nummer 3 van 2017 onder meer een groot interview met de nieuwe uitgever Joost NIjssen (Podium) Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:

Onze partners 2017

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:
inct kan niet bestaan zonder de bijdrage van onze partners. Wij stellen ze hier graag aan u voor: Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder