Distributeur vecht voor zijn plaats

Rol van de specialist nog niet uitgespeeld met de digitalisering

Auteur: Michiel HatenboerNieuwsmedia | Publieksmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Voor uitgevers is een goede distributie van essentieel belang. De klant en de retailers eisen een steeds snellere en soepelere levering van de producten. De logistieke verwerking is in de loop der jaren dan ook terecht gekomen bij hoogwaardige gespecialiseerde bedrijven of bijna onafhankelijke bedrijfsonderdelen, zoals CB, Aldipress, Betapress, TMGD en De Persgroep Distributie.

Deze distributeurs staan echter allemaal onder druk door het teruglopen van de oplages van printproducten. Ook de grootschalige verspreiding van digitale producten werpt zijn schaduw vooruit. Hoe blijft de distributeur overeind in al dat geweld?

Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Dossier e-books publiceren
inct.easyread: Dossier e-books publiceren
Prijs: € 7,99
Digitaal lezen wint nog steeds aan populariteit. Daarom is het logisch om een boek (ook) digitaal uit te geven. Bij het maken publiceren en verkopen van een digitale publicatie moeten veel keuzes gemaakt worden. Wij zetten de zaken op een rij.  
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen