Oktober 2014

Oktober 2014Organisaties van 1.0 naar 3.0
Marco Derksen is de man achter Marketingfacts. Hij begon deze inmiddels zeer succesvolle community om zijn liefde voor internet en de mogelijkheden van online marketing te delen met de wereld.

Hoe mannen en vrouwen anders dromen, denken en doen
Mabel Nummerdor is de autoriteit op het gebied van feminine marketing in Nederland. Ze helpt organisaties om hun marketing beter aan te laten sluiten op de vrouwelijke consument.

‘Social media is here to stay’
Martine Meijburg is de oprichter van het eerste en enige marketingadviesbureau ter wereld dat gespecialiseerd is in LinkedIn.

’Je moet écht met je klant in gesprek gaan’
Edo van de Zouwen is mede-eigenaar van Mindful Marketing. Het verschil met standaard marketing is dat je bewust bent van wat je klant wil en de focus op de lange termijn legt. 

’Uitgeven in serie vergt een ijzeren discipline’
Jan-Joris Keijzer is directeur van Harlequin, onder meer bekend van de Bouquetreeks. Hij werkte bijna twintig jaar bij multinationals als Unilever en Nike en past de ervaring en kennis die hij buiten de branche heeft opgedaan nu toe bij zijn uitgeverij.

‘Je moet je eigen verhaal echt op orde hebben’
Michiel Huijser is sinds een half jaar directeur van het Rembrandthuis in Amsterdam. Hij is expert in het <cstyle:cursief>re-branden<cstyle:> van musea en heeft daardoor een verhaal dat ook voor uitgevers interessant is.

Het nieuws is overal, maar van wie wil je het horen?
Willem Albert Bol is als marketingmanager Advertising verantwoordelijk voor de merken van De Persgroep op de b-to-b-markt. De papieren kranten kent iedereen, maar met de digitale merken heeft hij nog een wereld te winnen.

Calimero en het boekenvak
Karen Romme is bekend als de auteur van de Calimeromarketingboeken, een door haar ontwikkelde marketingfilosofie die inmiddels aan fase 3.0 toe is.

Digitaal aanbod moet daling drukwerk opvangen
De markt voor gedrukte kranten, tijdschriften en boeken zal de komende vijf jaar met 512 miljoen euro krimpen. Dat is 22%. In hoeverre kunnen de digitale experimenten deze daling compenseren?

De ondergang van Polare
De ondergang van Polare heeft tot grote beroering in de sector geleid. In september verschenen twee boeken over het einde van de keten.

En verder
  • Hoofdredactioneel
  • Kort
  • inct.spiratie praktisch
  • Community
  • Recensies

Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login