Wat is verticale zoekmachinemarketing

Educatieve media | Nieuwsmedia | Publieksmedia | Vakmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Wat is verticale zoekmachinemarketingDe bekende zoekmachines zoals Google, Bing en DuckDuckGo zoeken het hele net af, indexeren zo veel mogelijk informatie en zijn dus van alle markten thuis. Het nadeel van deze alomvattende aanpak is dat de zoekresultaten veelal naar de grootste gemene deler leiden. Voor wie op zoek is naar specifieke informatie is dat vaak niet goed genoeg. Daarom zijn er ook niche-zoekmachines, die goed zijn in een deelgebied en de rest van de wereld negeren. Omdat het bij de generieke zoekmachines voor marketeers dringen is en het daardoor steeds duurder is om een doelgroep te bereiken, volgen marketeers de zoekenden naar de niche-zoekmachines, ook wel verticale zoekmachines genoemd.

Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login