Wie bepaalt de regels voor sponsored content, de adverteerder of de uitgever?

Auteur: Femke Leemeijer / Kantoor Fifty FourPublieksmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Wie bepaalt de regels voor sponsored content, de adverteerder of de uitgever?Het begrip ‘sponsored content’ vindt zijn oorsprong in wat vroeger een advertorial heette en in de huidige digitale media het label native advertising opgeplakt krijgt. Het raakt aan een fenomeen dat al heel lang speelt in medialand: in hoeverre mogen adverteerders invloed uitoefenen op de redactionele inhoud?

Diverse ‘discussies’ (of: confrontaties, zo u wilt) tussen redacties en salesafdelingen staan me nog helder voor de geest. Een redactie, zo was de gedachte, moest immers alles kunnen schrijven, ongeacht de belangen van een adverteerder, die met flinke budgetten misschien wél goed genoeg geacht werd om het (papieren) blad overeind te houden?

Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login