Weet de lezer wel wat hij* wil?

Auteur: Femke Leemeijer / Kantoor Fifty FourPublieksmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Weet de lezer wel wat hij* wil?Onlangs moest ik mijn studenten (HBO Commerciële Economie) uitleggen wat een latente behoefte is. Ik plukte de volgende definitie ‘random’ van het internet: “Latente behoeftes zijn behoeftes waarvan men zich in eerste instantie niet realiseert dat men deze heeft. Het zijn onbewuste, diepere drijfveren die pas naar boven komen door specifiek en gericht onderzoek (contextonderzoek).”

Zou je, omdat het moderne marketingonderwijs voortdurend erop hamert dat je moet uitgaan van en inspelen op de behoefte van de klant, mogen veronderstellen dat de klant ‘dus’ ook precies weet wat zijn behoefte is?

Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login