Hoe belangrijk is losse verkoop nog?

En wat zijn de alternatieven?

Auteur: Femke Leemeijer / Kantoor Fifty FourPublieksmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Hoe belangrijk is losse verkoop nog?

‘Het tijdschriftenschap is de etalage van de magazines. Zonder een prominente plek in het schap geen verkoop, of in elk geval niet de verkoopaantallen die je zou willen.’ Klopt deze stelling?
 
Of is de wereld zo veranderd, dat een opvallende plek bij AH of Jumbo helemaal niet meer uitmaakt voor het succes van je titel? Feit is dat de verkoopcijfers van de tijdschriftendistributeurs al jaren achteruitkachelen. Een daling van het aantal verkochte exemplaren kun je tot op zekere hoogte opvangen met een prijsstijging, waardoor de omzet nog enige tijd op een redelijk niveau kan worden gehouden, maar op een gegeven moment is ook dat middel uitgewerkt.
 


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login