De overstap van praatjesbaas Coolblue naar TMG

Gert-Jan Lasterie

14-04-2017Nieuwsmedia | PublieksmediaDe overstap van praatjesbaas Coolblue naar TMGGert-Jan Lasterie was praatjesmaker bij Coolblue maar is sinds een paar maanden Director Business Development bij TMG Digital. Waarom stapt iemand over van misschien wel het meest succesvolle online-bedrijf naar een bedrijf dat in woelige wateren verkeert?

Lasterie is een echte digitale native. Hij begon zo'n 14 jaar geleden op de spreekwoordelijke zolderkamer met Flabber. Flabber begon als weblog waar filmpjes te zien waren, maar ontwikkelde zich tot een community met een sterke focus op het ontwikkelen, produceren en publiceren van eigen (video)content.  Na 14 jaar ondernemerschap kwam Lasterie terecht bij CoolBlue waar hij praatjesbaas werd. Dat betekende dat hij verantwoordelijk werd voor social en pr: voor het vertellen van het verhaal van CoolBlue. Zijn afdeling bedacht onder meer de fameuze 1 april grappen waar Coolblue inmiddels bekend om staat.

Een paar maanden geleden maakt hij de verrassende overstap naar TMG Digital. Daar is hij verantwoordelijk als Business Developer om nieuwe concepten te bedenken die de verschillende onderdelen van TMG Digital kunnen binden. TMG Digital bestaat uit 3 groepen. publishing (o.a. Geen Stijl), classifieds (o.a. Gaspedaal en Relatieplanet) en e-commerce. Over die groepen heen moeten synergetische concepten komen waarbij data vanzelfsprekend een rol spelen.

Een uitdagende rol, dat zal duidelijk zijn, maar waarom verruilt iemand Coolblue, waar alles in goud lijkt te veranderen, voor TMG, een concern dat zich midden in woelige tijden bevindt? En wat zijn de ambities van TMG Digital?
Het antwoord op deze (en andere) prangende vragen zal Gert-Jan komen geven op 7 juni op inct.live. 
 

inct.live: Samen maken we het uitgeefvak sterker. Luisteren, meepraten, meedenken en meedoen. Uw stoel staat klaar:

Meer info & aanmelden



Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen