Het hoeft niet digitaal (maar het mag wel)

Van product- naar merkdenken

Auteur: Femke Leemeijer / Kantoor Fifty FourPublieksmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Het hoeft niet digitaal (maar het mag wel)

Mijn zoon van negentien, ‘digital native’, studeert van papier. Bij de kringloop heeft hij een aftands printertje gekocht (studentenbudgetten zijn beperkt) waarmee hij alles wat hij digitaal van de universiteit aangereikt krijgt, uitprint. ‘Want mam’, zo zegt hij, ‘als ik op mijn scherm moet lezen onthoud ik het niet.’ Ook veel van mijn studenten zweren bij het good old papieren studieboek, ondanks de belachelijk hoge prijzen (uitgevers, doe daar wat aan!) en de vele kilo’s die ze op een doorsnee collegedag met zich mee slepen.
 
Terwijl ik mij – als uitgever van boeken en magazines en als hbo-docent – steeds meer bezighoud met digitale producten (van e-books tot allerlei blended learning-varianten) lijkt het gedrukte boek of magazine toch een langer leven beschoren dan we aanvankelijk met zijn allen dachten. Waar komt dat door? En wat betekent dat voor onze uitgeefstrategie?


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login