Kiezen alle adverteerders straks voor online only?

Adidas concentreert zijn marketing op internet

Auteur: Michiel HatenboerPublieksmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Kiezen alle adverteerders straks voor online only?

In maart kondigde Kasper Rorsted, CEO van Adidas, aan dat zijn bedrijf zijn marketing helemaal gaat concentreren op de online media. Als zo’n groot bedrijf als Adidas die stap zet, is het einde voor de advertenties via de traditionele media dan in zicht? Wordt online only het uitgangspunt voor de adverteerder?
 
Waar wordt het advertentiegeld in Nederland besteed? Marktonderzoeker Nielsen houdt de bruto mediabestedingen van adverteerders bij. Uit hun cijfers over 2016 blijkt dat het internet beslist nog geen dominante positie heeft. In totaal werd € 570 miljoen aan online vertoningen en video-advertenties uitgegeven. Daarmee behaalde het kanaal vorig jaar een aandeel van 8,5 procent. Dat is nog erg ver verwijderd van online only. Van een massale groei is ook geen sprake. Het aandeel nam met ongeveer 2,5 procentpunt toe ten opzichte van een jaar eerder.


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login