Zijn chatbots een blijvertje?

Vraag- en antwoordspel met de klant

Auteur: Dirkjan van IttersumEducatieve media | Nieuwsmedia | Publieksmedia | Vakmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Zijn chatbots een blijvertje?

Facebook maakt het steeds makkelijker om chatbots te ontwikkelen. Gebruikers kunnen vragen stellen waarop automatisch antwoorden volgen. Onder meer NOS en NRC experimenteren er al mee.
 
Een chatbot is een geautomatiseerd chatsysteem. De bot geeft antwoorden op vragen zonder dat daar een mens achter zit. Echt nieuw zijn ze niet: sommige websites hebben al jaren een chatbot. Een voorbeeld is de ‘virtuele assistent’ van Bol.com waar je vragen kunt stellen over zaken als bezorgtijden.
Dat chatbots nu veel in de belangstelling staan komt doordat Facebook technologie heeft vrijgegeven waarmee bedrijven zelf geautomatiseerde chats kunnen ontwikkelen voor Facebook Messenger. Gezien de populariteit van Facebook is dat een interessante mogelijkheid.


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login








Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Dossier e-books publiceren
inct.easyread: Dossier e-books publiceren
Prijs: € 7,99
Digitaal lezen wint nog steeds aan populariteit. Daarom is het logisch om een boek (ook) digitaal uit te geven. Bij het maken publiceren en verkopen van een digitale publicatie moeten veel keuzes gemaakt worden. Wij zetten de zaken op een rij.  
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen