​Sanoma versterkt advertentienetwerk

Titels Spil Games en IEX toegevoegd

17-07-2017Publieksmedia​Sanoma versterkt advertentienetwerkSanoma  breidt haar advertentie netwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media B.V. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de oplossingen die Sanoma biedt met betrekking tot de verkoop van hun advertentieruimte.

Daarnaast gaat IEX een content samenwerking aan met NU.nl. Het advertentienetwerk van Sanoma wordt hiermee versterkt met waardevolle doelgroepen, met IEX als voorloper op het gebied van zakelijke bezoekers en waarbij Spil Games het vrouwennetwerk van Sanoma verder versterkt. Zowel IEX als Spil Games is inmiddels beschikbaar via de verkoopkanalen van Sanoma.

Peter van Sommeren, CEO IEX Group NV: "Sanoma heeft een uitgebreide trackrecord als het gaat om direct sales en programmatic. Door de exploitatie van onze titels bij Sanoma onder te brengen maken wij gebruik van de expertise en technologie en kunnen wij ons focussen op waar wij goed in zijn: content maken."

Ook Spil Games, een wereldwijd casual games netwerk met 1,8 miljoen bezoekers in Nederland alleen, kiest voor Sanoma. Juuso Alho, Director Online Advertising Spil Games, legt uit waarom: "Sanoma stelt ons in staat om door middel van hun data meer kennis te vergaren over onze gebruikers dan voorheen. Hierdoor kunnen we in de combinatie relevantere advertentieproducten aanbieden aan adverteerders."

"Sanoma is al jaren actief met sales partnerships en heeft sterke kennis en ruime ervaring met inventory monetization. De teams van specialisten van Sanoma kunnen daardoor veel waarde toevoegen voor andere uitgevers. Door middel van deze partnerships wordt een groei in het bereik van het totale netwerk van Sanoma gerealiseerd en kan Sanoma inkoop gemak faciliteren en relevant bereik op schaal aanbieden aan haar adverteerders. Dit is voor ons een belangrijk strategisch speerpunt. Inmiddels telt ons partnernetwerk al 150 sites", aldus Stefan Havik, Director Marketing & Advertising Sanoma.


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen