​Talpa helpt Sanoma definitief van SBS af

Peter de Mönnik blijft nog zes maanden aan

20-07-2017Publieksmedia​Talpa helpt Sanoma definitief van SBS afTalpa Holding maakt bekend dat de overname van het belang van Sanoma in SBS per vandaag officieel is en Talpa daarmee 100% eigenaar is geworden van SBS Broadcasting.

Talpa brengt SBS, met de Tv-zenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9, het online Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers onder in het verder te bouwen nieuwe Nederlandse multimediabedrijf met sterke posities in televisie, radio, print en online.
Op 10 april jl. is gecommuniceerd dat de transactie nog onder voorbehoud was van goedkeuring van de bevoegde toezichthouders en andere gebruikelijke overleg- en goedkeuringsprocedures. De bevoegde toezichthouders hebben vorige week hun goedkeuring gegeven met betrekking tot de overname en ook de andere procedures zijn positief afgerond.

Talpa-eigenaar John de Mol ziet deze overname als een belangrijke stap op weg naar een nieuw Nederlands multimediabedrijf. SBS zal samen met Talpa Radio een belangrijke basis vormen van deze onderneming, waarbij de propositie die hieruit volgt interessant is voor zowel de kijker, de lezer, de luisteraar, de consument en de adverteerder. Naast  Radio en TV zal Talpa zich verder gaan richten op de uitbreiding van haar activiteiten in OTT, Print, Online, Data en Concepts.

Talpa Holding en Sanoma hebben in samenspraak Peter de Mönnink bereid gevonden om zijn huidige gecombineerde rol als CEO SBS en CEO Sanoma door te zetten tot in ieder geval het einde van het jaar om de commerciële transitie tussen de drie partijen Sanoma-SBS-Talpa goed te laten verlopen.


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen