Social Media Monitor: ​&C snelst groeiende magazine merk

Stijging van 58%

17-08-2017PublieksmediaSocial Media Monitor: ​&C snelst groeiende magazine merkHet aantal likes/volgers van &C stijgt in het tweede kwartaal van 2017 met 58% en is daarmee het snelst groeiende magazine merk op social media. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de vierde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.

Het aantal likes/volgers van magazine merken tikt in het tweede kwartaal 2017 bijna de 10 miljoen aan. In vergelijking met het eerste kwartaal 2017 is dit een stijging van 7%. Ook in het tweede kwartaal laten Instagram en YouTube de grootste stijging zien. Beide kanalen zien het aantal volgers met 10% groeien. Op bijna alle kanalen stijgt het aantal likes/volgers, behalve bij Google+.



Aandelen per kanaal
Magazine merken hebben het grootste aantal likes/volgers op Facebook (54%), gevolgd door Twitter en Instagram met beiden een aandeel van 19%. Het aandeel van Instagram stijgt elk kwartaal sterk en is inmiddels gelijk aan het aandeel van Twitter.



Populaire merken
De top 3 meest populaire magazine merken op social media is in het tweede kwartaal van 2017 iets gewijzigd. Nr 1 en 2 zijn nog altijd Voetbal International en LINDA. vtwonen staat nu op de derde plaats en ELLE neemt de vierde plek in beslag. In de Top 25 meest populaire magazine merken zijn diverse veranderingen zichtbaar. Meest opvallende verandering is de sterke groei van &C (+58%). Op een aantal kanalen waar het merk actief is, neemt het merk inmiddels een plaats in de top 10 van meest populaire magazine merken in. Andere magazine merken die een sterke stijging van het aantal likes/volgers zien zijn AD Magazine (54%), Plus Magazine (37%), Stijlvol Wonen (28%), Story (27%), Royalty (25%), Men’s Health (23%) en Juist (20%). Bij bijna alle merken die zijn gemeten stijgt het aantal likes/volgers.



Over de monitor
Met de MMA Social Media Monitor wordt op overkoepelend niveau een beeld verkregen van magazine merken op social media. Het rapport geeft inzicht in het totaal aantal likes/followers van magazine merken per kanaal en het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de magazine media branche. Tevens wordt een top 25 samengesteld van magazine merken met het hoogste aantal likes/followers en een top 10 per kanaal. Daarnaast geeft de monitor ook inzicht in welke magazine categorieën op welke kanalen het grootst zijn. De MMA Social Media Monitor verschijnt elk kwartaal. Zo worden ontwikkelingen en verschuivingen markt-breed zichtbaar. De monitor is voor de vierde keer gepubliceerd.
 


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen