Zomernieuws: einde aan TMG-soap

Talpa geeft strijd formeel op

17-08-2017NieuwsmediaZomernieuws: einde aan TMG-soapWellicht bent u net als wij, de makers van inct, terug van vakantie en vraagt u zich af: heb ik nog iets gemist? Is er bijvoorbeeld nog nieuws rondom TMG? Wij praten u even  bij.

We kunnen u nu meedelen dat Talpa ( John de Mol) formeel heeft laten weten het bod op TMG geen gestand te doen en daarmee dus officieel geen kandidaat meer is om TMG over te nemen. TMG laat in een persbericht (d.d. 10-08-2017) weten kennis te hebben genomen van deze mededeling. Waarvan acte dus.
Dat betekent dat de hele soap een beetje een stille dood is gestorven terwijl wij allemaal van onze vakantie aan het genieten waren.
 
Sinds 2 juli bezit Mediahuis de meerderheid (64,66%) van de aandelen van TMG, waarmee de voorwaarde van verwerving van tenminste 50% van de aandelen niet vervuld kon worden. Talpa geeft nu aan een belang te houden van 29,16% in TMG en hiermee als actieve minderheidsaandeelhouder betrokken te blijven en een open en constructieve communicatie na te streven met TMG en Mediahuis.

TMG is volgens het bericht blij met deze rust en duidelijkheid zodat het mediabedrijf de volledige focus nu op de toekomst kan richten en met Mediahuis verder kan bouwen aan een mediabedrijf met een stevige marktpositie, kwaliteitsredacties en sterke merken.



Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen