Aandeelhouders TMG akkoord met verkoop Keesing

Philip Alberdingk Thijm wordt directeur Keesing

31-08-2017Nieuwsmedia | PublieksmediaAandeelhouders TMG akkoord met verkoop KeesingTijdens de vandaag gehouden Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Telegraaf Media Groep N.V. is het voorstel tot de verkoop van de aandelen van Keesing Media Group aan Ergon Capital Partners III N.V. en het behouden van een indirect minderheidsbelang van 30% in Keesing goedgekeurd.

De betrokken Ondernemingsraden van TMG en Keesing hebben hierover eerder deze week positief geadviseerd. Hiermee kan de aandelentransactie definitief worden afgerond. De netto kasstroom uit de transactie van circa EUR 130 miljoen wendt TMG aan om de kredietfaciliteiten bij de banken volledig af te lossen. Tevens biedt het ruimte voor de financiering van de bedrijfsvoering en de toekomstplannen voor de kernactiviteiten en merken. Door het behouden van een minderheidsbelang in Keesing, kan TMG profiteren van de uitrol van de ‘buy and build’ en digitale strategie voor Keesing in de nieuwe situatie.

TMG heeft goede afspraken gemaakt over haar positie als minderheidsaandeelhouder en blijft met haar zetel in de Raad van Commissarissen nauw betrokken bij Keesing.

De verkoop van de aandelen van Keesing biedt voordelen voor alle betrokken partijen. Keesing kan zich volledig focussen op haar kernactiviteiten, haar groeipotentieel ten volle benutten en haar internationale successen verder uitbouwen. TMG wordt schuldenvrij, kan investeren in de toekomstplannen voor de kernactiviteiten en merken, blijft betrokken bij Keesing en kan profiteren van de uitrol van de ‘buy and build’ en digitale strategie.

Ergon heeft kenbaar gemaakt de heer Philip Alberdingk Thijm te willen aanstellen als directeur van Keesing,  hierover hebben de betrokken ondernemingsraden positief geadviseerd.
 


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen