Stichting Democratie en Media steunt The Correspondent

Financiering voor ledenwerfcampagne

01-09-2017Nieuwsmedia | PublieksmediaStichting Democratie en Media steunt The Correspondent In maart kondigde De Correspondent aan dat er een Engelstalige versie zou moeten komen: The Correspondent. Die internationale zuster zal net als De Correspondent mogelijk gemaakt worden door ledenfinanciering. Om een internationale ledencampagne op te zetten is geld nodig, en daar zorgt Stichting Democratie en Media nu voor.

Stichting Democratie en Media (SDM) is een onafhankelijk fonds zonder winstoogmerk, dat in is 1944 voortgekomen uit verzetskrant Het Parool.

De hulp bestaat uit een investering van 300.000 euro en een converteerbare lening van eveneens 300.000 euro. In ruil daarvoor krijgt SDM een belang van 5 procent en een prioriteitsaandeel, waarmee het fonds de principes achter het platform kan bewaken als The Correspondent later met ledenfinanciering is gelanceerd. Die rol vervult SDM ook al vier jaar bij De Correspondent. We zijn heel blij dat we die samenwerking nu ook wereldwijd kunnen voortzetten.

SDM-directeur Nienke Venema: ‘SDM wil onafhankelijke journalistiek mogelijk maken, zowel nu als in de toekomst. Vernieuwing is daarbij onmisbaar. Het succes van De Correspondent laat zien hoe belangrijk het is om te durven investeren in innovatieve ideeën en experimenten. We hebben vertrouwen in het team achter De Correspondent en kijken uit naar de resultaten van deze internationale expeditie.’


 


Reageren




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Dossier e-books publiceren
inct.easyread: Dossier e-books publiceren
Prijs: € 7,99
Digitaal lezen wint nog steeds aan populariteit. Daarom is het logisch om een boek (ook) digitaal uit te geven. Bij het maken publiceren en verkopen van een digitale publicatie moeten veel keuzes gemaakt worden. Wij zetten de zaken op een rij.  
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen