​SBS en NU.nl verlengen samenwerking uitzenden voetbalwedstrijden

Overgang SBS naar Talpa leidt tot nieuwe afspraken

01-09-2017Nieuwsmedia | Publieksmedia​SBS en NU.nl verlengen samenwerking uitzenden voetbalwedstrijdenSBS Broadcasting en NU.nl gaan ook dit seizoen samenwerken rond alle voetbalbeelden waarvan SBS de rechten heeft. Dit betekent onder meer dat het hoofdtoernooi van de Champions League wederom te zien is op NU.nl en in de NUsport-app. 

Dat zijn SBS en NU.nl-eigenaar Sanoma overeengekomen.Naast liveduels en alle samenvattingen van de Champions League, die daarnaast op tv-zender Veronica worden uitgezonden, zendt NU.nl ook weer al het andere voetbal uit waarvan SBS de rechtenhouder is. Dat betreft alle oefenduels van het Nederlands elftal, alle samenvattingen van de Jupiler League en alle samenvattingen en enkele liveduels van het toernooi om de KNVB-beker.

De afgelopen twee seizoenen werkte NU.nl op voetbalgebied al nauw samen met SBS-zenders SBS6 en Veronica. Toen had Sanoma nog de meerderheid van de aandelen van deze zenders in handen. Nu SBS Broadcasting recent volledig eigendom is geworden van Talpa moesten er nieuwe afspraken gemaakt worden.

NU.nl-hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman is zeer verheugd over het resultaat van dit proces. “De Champions League is één van de belangrijkste voetbaltoernooien. We zijn er trots op dat we dit kunnen uitzenden op NU.nl, maar vinden het ook tof om te zien dat het wordt gewaardeerd dat we de ochtend na een speelronde alle hoogtepunten overzichtelijk presenteren.”

Ook SBS is erg tevreden. “Wij zijn blij dat we de samenwerking met NU.nl kunnen voortzetten, de voetbalfans zijn hier de afgelopen twee jaar aan gewend geraakt. Het is een kruisbestuiving tussen online en lineaire live tv, die positief bijdraagt aan de algehele beleving van bijvoorbeeld de Champions League. Voor ons biedt NU.nl dus meerwaarde naast onze uitzendingen op onze zenders en onze eigen online platformen”, aldus een SBS-woordvoerder.


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen