Minder letters, intensievere ervaringen

Educatieve uitgeverijen lonken naar AR en VR

Auteur: Maarten DessingEducatieve media
voeg toe aan mijn kennisbank
Minder letters, intensievere ervaringen

Dat AR en VR toegevoegde waarde hebben in het onderwijs hoef je educatieve uitgeverijen niet te vertellen. Dat Nederlandse leerlingen ermee aan de slag gaan is dan ook een kwestie van tijd. En van lef om erin te investeren.
 
Dit jaar komen nog niet veel leerlingen op school in aanraking met augmented reality (AR) of virtual reality (VR). Maar het aantal toepassingen van deze technieken neemt wel exponentieel toe. Op de laatste Buchmesse konden bezoekers in bijna iedere hal een VR-bril en koptelefoon opzetten om zelf een experimentele toepassing uit te proberen: van de opera Fernweh die Nederland en Vlaanderen in het kader van hun gastlandschap presenteerden tot filmpjes die Google ontwikkelt. Maar in de schoolklas dringt de techniek nog amper door.


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login