De overtreffende trap van een gratis krant

New York Daily News wordt verkocht voor $ 0,00

05-09-2017NieuwsmediaDe overtreffende trap van een gratis krantThe New York Daily News, een van de grootste kranten van de VS, dit jaar nog winnaar van Pulitzer-prijs verandert van eigenaar. De vorige eigenaar, Mortimer B. Zuckerman draagt de krant over aan tronc Inc., dat ook al the Los Angles Times en the Chicago Tribune uitgeeft. Daar hoeft tronc niets voor te betalen. De deal is inclusief het drukkerij-complex en de kantoren in New York. En de schuld van ongeveer $ 30 miljoen.

Volgens Amerikaanse commentaren is de krant links-populistisch van toon, maar zijn de artikelen wel goed onderbouwd. Een directe concurrent is the New York Post, dat ook New Yorks is, maar rechts-populistisch. De krant draait, ondanks 24 miljoen maandelijkse bezoekers op de site, al jaren verlies. Dat ligt volgens kenners onder meer aan de nadruk op lokaal nieuws. De nieuwe eigenaar heeft meer lokale kranten die tevens nationaal nieuws brengen in onder meer Florida, Pennsylvania en Virginia. Daar kan The Daily News gebruik van maken. Daarmee zou de krant weer rendabel moeten worden.
 


Reageren




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Dossier e-books publiceren
inct.easyread: Dossier e-books publiceren
Prijs: € 7,99
Digitaal lezen wint nog steeds aan populariteit. Daarom is het logisch om een boek (ook) digitaal uit te geven. Bij het maken publiceren en verkopen van een digitale publicatie moeten veel keuzes gemaakt worden. Wij zetten de zaken op een rij.  
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen