Suzanne van Nierop gaat redacties Adfo Groep leiden

Uitbouwen platforms en verbinden van de verschillende formules

05-09-2017VakmediaSuzanne van Nierop gaat redacties Adfo Groep leidenSusanne van Nierop (39) wordt per 18 september aanstaande hoofdredacteur Adfo Groep. Vanuit die functie wordt ze verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie - in print,  online en events – en stuurt ze de redacties van de genoemde titels aan.

Van Nierop kent de marketing- en communicatiebranche zeer goed. Ze was eerder, van 2004 tot 2014 werkzaam op de redactie van Adformatie, onder meer als redacteur creatie/bureaus en chef online. Ook heeft ze destijds aan de wieg gestaan van de uitgave Creatie. De afgelopen twee jaar was ze actief als ondernemer, bij het brand publishing-bureau Out in the Open.

Van Nierop over haar overstap naar Adfo Groep: "Het ondernemerschap is fantastisch en Out in the Open groeit, maar bij Adfo Groep ligt een prachtige kans die ik niet wil laten lopen. Er is niks leukers dan werken met een goed redactieteam, zeker binnen de marketingcommunicatiewereld die altijd in beweging is. Ik heb veel zin om de Adfo-platforms te versterken en verder uit te bouwen."

In haar nieuwe rol gaat Van Nierop rapporteren aan Léon Bouwman, Chief Content Officer bij de Sijthoff Media groep, waarvan Adfo Groep deel uitmaakt. Bouwman: "Ik ben heel blij met de komst van Susanne, in de rol van hoofdredacteur bij Adfo Groep. Ze kent de sector heel erg goed, heeft een groot netwerk en een journalistieke neus voor de richting waarin het vak zich ontwikkelt. Bovendien heeft ze een grote affiniteit met de creatieve, strategische en de technologische aspecten van marketing en communicatie."

Met Van Nierop krijgt de redactie van Adfo Groep een aansprekende leider, die als boegbeeld en aanspreekpunt in de marcom-sector optreedt. De afgelopen periode werd de redactie (op ad interimbasis) aangestuurd door Alex Beishuizen.

Tot de belangrijkste taken van de nieuwe hoofdredacteur behoren onder meer het aanscherpen van de huidige redactionele formules, het optimaliseren van de redactionele bezetting en het uitbouwen van de platforms met events, partnership- en community-concepten. Daarnaast worden, in lijn met de veranderende markt, de mogelijkheden verkend om de formules van Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie meer met elkaar te verbinden.


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen