Amazon topman adviseert uitgever e-books heel goedkoop te maken

'Prijs als marketing-tool'

06-09-2017PublieksmediaAmazon topman adviseert uitgever e-books heel goedkoop te makenDavid Naggar, topman bij Amazon, adviseert uitgevers de prijzen van hun e-books flink omlaag te brengen. Hij denkt daarbij aan een prijs van 99 cent.

Naggar haalt self-publishers aan als voorbeeld voor de traditionele uitgever. Zij gebruiken de prijs van hun e-books als marketing tool. Naggar stelt dat als traditionele uitgevers dat ook gaan doen zij meer e-books zullen gaan verkopen. Door de lage prijs zullen boeken meer opvallen en zal de consument makkelijker een keuze kunnen maken.
Uitgevers in de UK reageerden vanzelfsprekend afwijzend op deze suggestie. Het businessmodel van een uitgever is niet te vergelijken met dat van een self-publisher en ook de rol van Amazon als dicterende partij wordt bekritiseerd.

Lees hier het hele artikel in The Daily Mail en de reacties in een artikel van The Bookseller


Reageren




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Dossier e-books publiceren
inct.easyread: Dossier e-books publiceren
Prijs: € 7,99
Digitaal lezen wint nog steeds aan populariteit. Daarom is het logisch om een boek (ook) digitaal uit te geven. Bij het maken publiceren en verkopen van een digitale publicatie moeten veel keuzes gemaakt worden. Wij zetten de zaken op een rij.  
direct bestellen