Vakbladen.com neemt Uitgeverij Lakerveld over

Stuivenberg blijft op overnamepad

08-09-2017VakmediaVakbladen.com neemt Uitgeverij Lakerveld overVakbladen.com BV uit Zwolle heeft per direct Uitgeverij Lakerveld uit Rijswijk overgenomen. Uitgeverij Lakerveld is de uitgever van een groot aantal vakbladen op verschillende gebieden.

Vakbladen.com heeft het volledige eigendom overgenomen. Door de uitgaven van Lakerveld te combineren met die van Vakbladen.com ontstaan nieuwe groeimogelijkheden. "Bij Lakerveld werken zeer gedreven specialisten die hun markten goed kennen en bedienen en door de overname hun groeiplannen beter kunnen realiseren," aldus Rik Stuivenberg directeur en eigenaar van Vakbladen.com. De oude eigenaren zullen in een andere rol werkzaam blijven voor de uitgeefcombinatie. Rinus Vissers, voormalig mede-eigenaar van Nijgh Periodieken, is benoemd als bestuurder van Lakerveld.

Vakbladen.com is de uitgeeforganisatie van mediaondernemer Rik Stuivenberg, die met zijn bedrijven werkt aan een nieuwe mediagroep waartoe zowel uitgeefdiensten als uitgeefactiviteiten behoren. Inmiddels maken de uitgeverijen Beta Publishers, Nijgh Periodieken, it’s Amazing Business Communication en Archer Media deel uit van de uitgeefcombinatie.

Met de overname van Uitgeverij Lakerveld versterkt Vakbladen.com haar positie als B2B-uitgever. Door het combineren van de uitgeefactiviteiten worden alle ondersteunende uitgeeffaciliteiten onder een dak gebracht en worden kennis en middelen optimaal gedeeld binnen de hele uitgeefgroep. Voorlopig blijft Uitgeverij Lakerveld als aparte uitgeverij bestaan, wel wordt nadrukkelijk de synergie benut die door de overname ontstaat en wordt de organisatie gestroomlijnd.

Henk Klaassen, voormalig adjunct-directeur van Lakerveld, verklaart: "Ik ben ervan overtuigd dat Vakbladen.com een uitgeverij is met visie op moderne uitgeefmodellen. Doordat wij als Uitgeverij Lakerveld onderdeel gaan uitmaken van deze combinatie kunnen we reeds ontwikkelde concepten benutten. Deze synergie versterkt de continuïteit van beide organisaties en biedt een uitstekend platform voor het verder ontwikkelen en laten groeien van het huidige portfolio."
 


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen