Roland Tameling wordt hoofdredacteur Autocar

'Het publiek is aan de beurt'

19-09-2017PublieksmediaRoland Tameling wordt hoofdredacteur AutocarAutocar komt naar Nederland. Dat was al even bekend, en het team begint langzaam maar zeker vorm te krijgen. Presentator en programmamaker Roland Tameling sluit zich per direct aan bij het redactieteam van de Nederlandse versie van ’s werelds oudste automotive mediamerk. Tameling wordt er hoofdredacteur. Zijn strategie is duidelijk: vanaf nu is het publiek aan de beurt.

"Auto’s en autorijden is mijn grote hobby, ook van mijn collega’s, en we weten waar we over praten, maar ik vind het de hoogste tijd om het woord te geven aan de échte experts. Dat is onze lezer, kijker, bezoeker - die oom, die buurman, die vriend, die jaarlijks vele duizenden kilometers aflegt in zijn of haar auto. Autojournalisten kunnen wel vertellen hoe het zit, maar automobilisten weten juist als geen ander waar auto’s aan moeten voldoen. Daarom krijgen juist zij een prominente stem binnen Autocar,” aldus Roland Tameling. ”Zo brengen we niet alleen de meest eerlijke en transparante autotests die je kunt vinden, maar gaan we ook meer dan ooit samen genieten van auto’s, autorijden en alles wat daarover te vertellen is." 
 
Robert van den Ham van Currus Media, uitgever van Autocar: "We zijn blij dat ook één van de meest prominente gezichten uit de Nederlandse autojournalistiek kiest voor Autocar. Met Roland halen we niet alleen een bewezen multimediatalent binnen, hij snapt ook precies wat er moet veranderen in de autojournalistiek en heeft daar allerlei verfrissende ideeën voor. En dat is precies waar de automotive wereld, maar zeker ook het publiek, om zit te springen." 
 
Het freelance redactieteam van het mediamerk Autocar bestaat vooralsnog verder uit Mark van den Ham (art director), Noël Ummels (eindredactie) en Rick Winkelman (radio/podcasting). Mariska Bekendam is verantwoordelijk voor marketing & events, Thijs Dorreboom voor projecten & concepts.
 



Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen