Print- en onlinebereikcijfers worden geïntegreerd

NOM en NOBO gaan cijfers samenvoegen

20-09-2017Nieuwsmedia | PublieksmediaPrint- en onlinebereikcijfers worden geïntegreerdNOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) heeft GfK gekozen voor de opzet en uitvoering van de NOM:NOBO fusie, waarin de printbereikcijfers van NOM worden gefuseerd met de online bereikcijfers afkomstig van NOBO. Hiermee krijgen uitgevers en mediaplanners de beschikking over inzicht in het geïntegreerde bereik van het totale printmerk.

NOM, waarin alle marktpartijen zijn vertegenwoordigd (NDP Nieuwsmedia (NDP), Magazine Media Associatie (MMA), Platform Media Adviesbureaus (PMA) en Bond van Adverteerders (BVA)), heeft GfK gekozen om de fusie te ontwikkelen en uit te voeren. Deze fusie levert resultaten over het lezen van printmerken op alle platformen (papier, pc / laptop, tablet, smartphone). GfK verzorgt de methodologische consultancy en data science expertise om deze geïntegreerde bereiksdata op kwartaalbasis te publiceren. De eerste publicatie wordt aan het einde van het jaar verwacht.

Irena Petric, directeur NOM: "Door het print- en onlinebereik te combineren, kunnen we uitgevers en adverteerders inzicht geven in de prestatie van printmerken op alle platformen. Dit soort complexe data-integratie vereist deskundig inzicht en ervaring in het combineren van grote datasets uit de verschillende bronnen  - en we zijn verheugd om hierbij samen te werken met GfK."

Stefan Raum, global head of media measurement GfK, voegt eraan toe: "Markten hebben gedegen, maar alomvattende bereikcijfers nodig die het multimediagebruik van de consument weerspiegelen. GfK heeft de data science expertise in huis om dit deze belangrijke data-integratie te faciliteren. We zijn er trots op dat NOM GfK geselecteerd heeft als partner voor de ontwikkeling van het geïntegreerde bereik voor het totale printmerk in de Nederlandse markt."


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen