Autocar gaat inzetten op games en events

Mediamerk werkt samen met e-sportorganisatie ESL

22-09-2017PublieksmediaAutocar gaat inzetten op games en eventsRobert van der Ham blijft met zijn merk Autocar flink aan de weg timmeren.Het nieuwe automotive mediamerk in Nederland en Vlaanderen richt het vizier op meer dan actuele auto’s, occasions en klassiekers. Racegames en autosport vormen eveneens belangrijke pijlers.

Dat wordt onderstreept door de ESL Autocar Cup, een unieke gamecompetitie die op vrijdag 22 september gehouden wordt, en het aantreden van autosport- en gamejournalist Joe van Burik.
Voor de lancering van de populaire nieuwe simulatieracegame Project CARS 2 heeft Autocar de handen ineengeslagen met ESL Benelux, onderdeel van ’s werelds grootste e-sports-organisatie ESL. In de ESL Autocar Cup nemen professionele kartcoureurs het op tegen geselecteerde simracegamers, zowel in de nieuwe game als op de kartbaan van Bleekemolens Race Planet. Ook diverse YouTubers, BN’ers en andere influencers racen op het event tegen elkaar, zowel virtueel als in het echt.
 
Voor de organisatie en verslaggeving van race- en game-events is Joe van Burik (29) als senior editor aangetrokken. Eerder was hij al actief als game-expert én Formule 1-watcher voor diverse grote kranten, magazines en nieuwssites. Ook schreef Joe dit jaar het boek ‘Formule 1 voor Dummies’ en geeft hij commentaar bij esports-competities. In bovenstaande video vertelt hij over de nieuwe activiteiten bij Autocar – en het daarbij betrekken van alle lezers, kijkers en volgers.
 
Robert van den Ham (Currus Media), uitgever van Autocar: “Na Roland Tameling als hoofdredacteur hebben we ook met Joe van Burik een herkenbare kenner verbonden aan Autocar. Hij weet precies wat er speelt in de werelden van games, autosport én nieuwe media. Met onder meer Roland en Joe als leden van het ervaren freelance redactieteam gaan we Autocar én Classic&Sports Car verder op de kaart zetten, in de vorm van bijvoorbeeld (game)events, video’s, social media, podcasts, een website én een magazine.”


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen