De Persgroep breidt TV en Radio bezit uit

Positie op audiovisuele markt in België verstevigd

04-10-2017NieuwsmediaDe Persgroep breidt TV en Radio bezit uitDe Persgroep heeft in België zijn belang van 50% in MEDIALAAN (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings, enz.) opgehoogd tot 100% door de overname van de aandelen van Roularta Media Group.

Daar tegenover staat dat  Roularta de helft van de aandelen van Mediafin koopt die de Persgroep in portefeuille heeft. Mediafin is de uitgever van de zakelijke media De Tijd en L’Echo.

Christian Van Thillo, CEO van de Persgroep: "De Persgroep is in België voornamelijk actief in media voor een breed publiek. De uitbreiding van de deelneming in MEDIALAAN is van strategische waarde voor onze onderneming. We willen onze positie in de digitale markt substantieel versterken om hier te kunnen concurreren met de ‘tech-giants’ die deze markt domineren. De sterke audiovisuele marktpositie en expertise van MEDIALAAN zullen daar zeker aan bijdragen. We nemen anderzijds afscheid van Mediafin dat we samen met de groep Rossel hebben uitgebouwd tot een multimediaal publishing bedrijf met prachtige titels en een zeer succesvolle digitale strategie. Door deze transactie blijft Mediafin in handen van sterke lokale aandeelhouders die de onderneming verder kunnen uitbouwen."


Reageren




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Uitgeven in eigen beheer
inct.easyread: Uitgeven in eigen beheer
Prijs: € 4,99
Uitgevers kunnen zo maar een prachtboek over het hoofd zien. En een auteur die zelf uitgeeft houdt meer over. Selfpublishing is populair, maar succesvol uitgeven is niet eenvoudig. Om een (e-)boek uit te geven heb je inderdaad niet meer per se een...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen