538 maakt radio on demand

Nieuwe app speelt in op veranderende mediaconsumptie

09-10-2017Publieksmedia538 maakt radio on demand538 presenteert een nieuwe en mobile first verschijningsvorm van radio. De app-gebruiker schakelt snel en makkelijk tussen liveradio en on demand, TV 538, een eigen muziekplaylist, de negen digitale stations en alle hoogtepunten van 538. De nieuwe app biedt het beste van 538, zelf samengesteld door de luisteraar.

Jeroen de Bakker, CMO Brand & Online Talpa Radio: "De behoeftes van de 538-luisteraar veranderen niet, maar het gedrag en de wijze van mediaconsumptie wel. Live naar de radio luisteren is met 144 minuten per dag (oftewel 76%) de grootste audiobron, gevolgd door de muziekdiensten met 12% luisteraandeel per dag, blijkt uit onderzoek van NLO. Wel zien we een verschuiving naar online luisteren en online video consumptie. 538-fans bepalen steeds vaker zelf waar en wanneer ze intunen en nu steeds meer gebruikers onbeperkt mobiele data hebben wordt er onderweg veel meer live radio geluisterd. Met de nieuwe app biedt 538 een compleet nieuwe vorm van radio. Het is een dynamisch product dat de komende tijd doorontwikkeld wordt."




Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen