Marc Duijndam nieuwe CEO Sanoma Nederland

Voormalig Google topman volgt De Mönnink op

27-10-2017PublieksmediaMarc Duijndam nieuwe CEO Sanoma NederlandDe opvolger van Peter de Mönnink als CEO van Sanoma is bekend: Marc Duijndam. Per 1 januari 2018 zal hij aan zijn nieuwe uitdaging gaan beginnen. Duijndam wordt de baas voor Nederland en België.

Duijndam is op dit moment nog de baas bij huizensite Funda. Daarvoor was hij onder meer Country DIrector Benelux (de eerste) van Google en was hij adviseur bij de start van Linkedin in de Benelux. De nieuwe topman van Sanoma is ook commissaris bij online bedrijven Vonq, Inshared, Relay42 en Holland Venture. Een flinke ervaring in de online-wereld die vast van pas gaat komen bij Sanoma.
Duijndam: "Ik kijk ernaar uit om bij Sanoma te gaan werken. Na zo lang te hebben gewerkt bij online bedrijven, ben ik erg enthousiast om voor zo'n groot portfolio van diverse media-activiteiten verantwoordelijk te zijn. Het biedt alle kansen voor een verdere crossmedia-ontwikkeling."

Hij rapporteert in zijn nieuwe rol aan Sanoma CEO en President, Susan Duinhoven: "Hij heeft alle ervaring om onze sterke digitale merken zoals NU.nl en Fashionchick te laten groeien en in combinatie met onze datatak kan hij de crossmedia-uitbreiding van onze andere merken stimuleren. Zijn focus op het ontwikkelen en coachen van teams geeft straks ook onze organisatie een nieuwe impuls."

Sanoma maakte afgelopen week de cijfers over Q3 bekend, waarbij duidelijk werd dat de winstgevendheid vooral omhogg is gegaan door kostebeheersing en re-organiseren. 




Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen