Hoofdredacteur VI reageert op verkoopgeruchten

'We staan niet meer te koop!'

Auteur: David Huijzer - 01-11-2017PublieksmediaHoofdredacteur VI reageert op verkoopgeruchten

Hoofdredacteur Christiaan Ruesink wijdt zijn column voor VI deze week aan de geruchten over een mogelijke verkoop van het voetbalmagazine. 


Ruesink is duidelijk: "In het Algemeen Dagblad en een aantal regionale kranten verscheen vorige week het bericht dat de eigenaar van VI in gesprek zou zijn over verkoop. Dat is onzin: wij zijn niet te koop. Beter gezegd, niet meer. ​Dat is wat Patrick Swart, directeur van uitgeverij WPG (de eigenaar van VI), ons heeft medegedeeld."

Een opmerkelijke column van de hoofdredacteur die in zijn column verder uitwijdt over het succes van VI waarbij hij en passant het merk ook nog even  als het grootste magazine merk online. Die laatste bewering is nergens te traceren, zeker niet naar de link die Ruesink gebruikt.

Daarna vertelt Ruesink nog iets over de plannen voor de toekomst,  waarbij VI Pro een belangrijke rol speelt: dat moet de betaalde online variant worden. De column is zo positief dat alle geruchten over de verliezen die VI geleden zou hebben bijna overkomen als onware roddels. Het roept de vraag op wie hij met deze column gerust wil stellen, en vooral: waarom?

Ligt aan mij, of klinkt het een beetje als de trainer die zegt dat de directie nog het volste vertrouwen in hem heeft, ondanks de tegenvallende resultaten?

Enfin: voor wie benieuwd is: de column is hier te lezen 




Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen