Native advertising steeds belangrijker voor magazine-merken

In 2020 zal 40% van inkomsten uit native komen

08-11-2017PublieksmediaNative advertising steeds belangrijker voor magazine-merkenEen jaarlijkse wereldwijde studie van het Native Advertising Institute en FIPP over  native advertising in de magazine media branche concludeert dat in 2020 ongeveer 40% van de advertentie-inkomsten uit native advertising zullen komen.

Native advertising is een vorm van reclame, gewoonlijk in online media maar ook wel in geprinte media, dat in vorm en functie gelijkt op een gewoon item op het platform waarin het verschijnt. Deze vorm van advertising zorgde in 2016 nog 21% van de inkomsten voor uitgevers van magazines en dat gaat dus verdubbelen in de komende jaren.

Deze gegevens komen uit de tweede jaarlijkse wereldwijde research study van het Native Advertising Institute en FIPP over native advertising in de magazine media sector. 207 magazine executives van 53 landen deelden hun ervaringen met native advertising en hun insights geven de hele sector “food for thought”.

91% van de uitgevers vindt native advertising dan ook ‘Belangrijk’ tot ‘Zeer belangrijk’ voor hun bedrijf. 54% verkopen het inmiddels al en nog eens 37% denkt dat zij dit (zeer) waarschijnlijk ook zullen gaan doen in de toekomst. 63% levert video content en, verrassend genoeg, biedt 45% native events aan.
Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat magazine mediabedrijven bij native in toenemende mate mogelijkheden buiten hun traditionele kanalen najagen, zoals influencer advertising, social media en fysieke ervaringen.

Het rapport is hier te downloaden/aan te vragen 


 


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen