Betalen per minuut

Nieuw afrekenmodel advertenties wint terrein

Nieuwsmedia | Publieksmedia | Vakmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Betalen per minuut

Adverteerders betalen uitgevers in de online advertentiewereld al jaren per klik (eigenlijk duizend kliks): de CPM. Het nadeel is dat ze niet zeker weten dat hun advertentie werkelijk door mensenogen bekeken is. Er zijn verschillende manieren waarop er ruis in de kijkcijfers kan komen. Daarom wordt nu gekeken naar een andere meetmethode: betalen per minuut, of zoals de Amerikanen – die altijd iets groter denken – zeggen: ‘cost per hour’. In Nederland experimenteert NRC ermee. Voor welk probleem is dit een oplossing?
 


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen