Mediahuis, Talpa en TMG bereiken akkoord

Uitruil aandelen: iedereen gelukig

02-12-2017Mediahuis, Talpa en TMG bereiken akkoordMediahuis, Talpa en Telegraaf Media Groep hebben overeenstemming bereikt over twee  transacties:  Talpa verkoopt haar belang in TMG aan Mediahuis en TMG verkoopt het belang in Talpa Radio aan Talpa. Daarmee zijn de strijdende partijen van elkaar verlost en heeft ieder wat hij graag wil.

Mediahuis betaalt in contanten een bedrag van EUR 6,00 per (certificaat van) aandeel TMG aan Talpa voor een belang van 29,16% in TMG. De prijs per aandeel is gelijk aan de prijs die is betaald onder het openbaar bod op alle (certificaten van) aandelen in TMG van 19 april 2017. De koopprijs die Talpa in contanten betaalt voor het 23% belang van TMG in Talpa Radio resulteert voor TMG in een boekwinst van ruim 8 miljoen euro. De transactie is onder voorbehoud van advisering door de medezeggenschapsraad van TMG.

Pim Schmitz, CEO van Talpa: "Met de deal als geheel zijn wij zeer gelukkig. Voor de uitrol van Talpa Network is het strategisch gezien van enorme waarde om alle aandelen van het radiobedrijf in bezit te hebben en daar hebben we op aangestuurd. Voor TMG is het beter met één krachtige aandeelhouder van doen te hebben in plaats van twee. Dat hebben wij ook altijd gezegd. Intussen werken we als Talpa goed samen met TMG en liggen er meer gezamenlijke projecten in het verschiet."

Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis: "Wij zijn verheugd dat de constructieve onderhandelingen met Talpa nu tot dit resultaat geleid hebben. We zullen met volle kracht de nieuwe koers voor TMG voortzetten. Dat is goed voor alle partijen."

Marc Vangeel, CEO van TMG: "Ik ben heel tevreden met deze voorgenomen transacties. Dit geeft ons de rust en ruimte om ons volledig te concentreren op het uitvoeren van de toekomstplannen voor TMG. Dit bedrijf weer sterk en leidend maken is en blijft ons belangrijkste doel."


Reageren




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen