Is Elsevier molensteen om nek van New Skool Media?

Jaarverslag 2016/2017: verlies van half miljoen

10-01-2018PublieksmediaIs Elsevier molensteen om nek van New Skool Media?Uit het jaarverslag van New Skool Media over het boekjaar 2016/2017 blijkt dat er een verlies geleden is van iets meer dan een half miljoen euro: € 513.000.

De aankoop Elsevier drukt zwaar op de balans van New Skool Media. De uitgeverij kocht 67% van de aandelen, waarmee het balanstotaal in een klap steeg van €21 mln naar €36 mln. Het eigen vermogen zakte licht tot €1,4 mln. Door de overname is de post uitgeefrechten plus goodwill (samen immateriële bezittingen) met € 12,7 mln opgelopen en de post inventaris (materiële bezittingen) met € 0,7 mln. Op dit overname-effect wordt jaarlijks € 1,4 mln afgeschreven en dat drukt de winst. 

In een artikel in het FD wordt uitgelegd wat de financiële consequenties kunnen zijn van deze overname. Daarbij wordt wel aangetekend dat de beste maanden van Elsevier in het najaar liggen en die maanden, vanwege het gebroken boekjaar, niet in dit jaarverslag meegenomen zijn.

Lees hier het artikel in FD (registratie verplicht)

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen