Das Magazine stopt

Tijd voor iets anders

23-01-2018PublieksmediaDas Magazine stoptUitgeverij Das Mag staakt het magazine dat de afgelopen jaren furore heeft gemaakt. De abonneeaantallen groeiden, er worden nog steeds nieuwe talenten ontdekt, maar het is tijd voor iets nieuws, vinden de makers.
 

Stoppen op je hoogtepunt

Na zeven jaar is het magazine nog steeds springlevend, maar toch ‘gaat de fik erin’. Het doel was een nieuw publiek vinden voor de schrijvers die de redactieleden goed vonden. Het magazine wist een jong publiek te bereiken, waar andere literaire tijdschriften doorgaans niet in slagen.
 
In zeven jaar groeide Das magazine uit tot het grootste literaire tijdschrift van Nederland en Vlaanderen. Een keur aan schrijvers maakte zijn debuut (Lize Spit, Frederik Willem Daem) en groeide uit tot vaste bijdragers (Joost de Vries, Daan Heerma van Voss, Jan Postma) aan het blad.
 
Das Magazine neemt afscheid met een monumentaal dubbeldik nummer: #25. Vijfentwintig geliefde Das Magazin-auteurs schrijven over één van de 25 thema’s uit de voorgaande edities — rijkelijk geïllustreerd door tien tekenaars.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen