Interactiviteit in digitale magazines loont

Onderzoek SWOCC: verrijken werkt

16-02-2018PublieksmediaInteractiviteit in digitale magazines loontDe Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) heeft onderzoek gedaan naar de waarde van verrijking in digitale magazines. Daaruit blijkt dat het wel degelijk loont om een digitaal magazine te verrijken. In vergelijking met een versie die een kopie is van een papieren magazine vinden consumenten dat het magazine met interactieve extra’s leuker is. Ook verliezen ze zich meer in het magazine dan wanneer er geen interactieve features zijn.
 
Het effect deed zich zowel bij jongvolwassen consumenten, als bij oudere consumenten voor.
 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen