MMA organiseert hackathon

In twee etmalen naar nieuwe ideeën en producten

20-02-2018PublieksmediaMMA organiseert hackathonMagazine mediabedrijven beschikken over fantastische content en gebruiken steeds meer data om hun lezers en adverteerders optimaal te bedienen. Welke nieuwe mogelijkheden bieden deze informatiebronnen nog meer? De Magazine Media Associatie (MMA) organiseert op vrijdag 20 april en zaterdag 21 april 2018 voor de eerste keer een Hackathon.

Verschillende multidisciplinair samengestelde teams gaan dan 48 uur aaneengesloten aan de slag met data en content om verschillende uitdagingen van uitgeverijen te tackelen en met frisse vernieuwende ideeën te komen. Deze Hackathon wordt exclusief voor de MMA-leden georganiseerd en zal op professionele wijze worden begeleid. Ieder lidbedrijf wordt van harte uitgenodigd om actief deel te nemen.
 

Wat is een Hackathon?

Een hackathon bestaat uit een workshopachtige activiteit waarin in kleine groepjes creatieve oplossingen voor alledaagse problemen worden bedacht én uitgewerkt. Het resultaat is bijvoorbeeld een prototype, een proefmodel van een apparaatje, een gereedschap of een oplossing die bestaat uit een computerprogramma (App). Doordat de samenstelling van elke groep zeer divers is (ontwikkelaars, designers, marketeers, dataspecialisten en business strategen) wordt het onderwerp van alle kanten belicht waardoor de kans op goede oplossingen wordt vergroot.
 
Bezoek de site van de MMA voor informatie over deelname en aanmelden.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen