Eci gaat verder als BookSpot

Doelstelling: dé boekenautoriteit van Nederland en Vlaanderen worden

01-03-2018PublieksmediaEci gaat verder als BookSpotPer 1 maart gaat eci verder als BookSpot.  BookSpot.nl en BookSpot.be moeten dé plekken worden waar alles draait om boeken. Directe aanleiding voor de naamsverandering is reputatieverbetering. Tot nu toe heeft eci te weinig voortgang geboekt met het bereiken van de doelstelling: dé boekenautoriteit van Nederland en Vlaanderen worden, zowel on- als offline.
 
Overnames van, en samenwerking met andere partijen om dit te realiseren liggen in het verschiet.
Auteurs Susan Smit en Arthur Japin zijn ambassadeur voor BookSpot. Zij zullen het gezicht van BookSpot zijn in Nederland. In België zijn gesprekken met Vlaamse auteurs over het ambassadeurschap nog gaande.

Grote ambities

Boudewijn Poelmann, ceo Novamedia, de organisatie achter BookSpot: “Deze nieuwe naam is de afronding van de eerste fase van de nieuwe plannen. Eci heeft momenteel 200.000 klanten en wordt daarnaast nog altijd gekoesterd door bijna 100.000 leden. Maar de organisatie werd gehinderd door de nadelen van de naam: eci wordt nog veelvuldig geassocieerd met hoe het vroeger was. Er is regelmatig onderzoek gedaan naar de reputatieverbetering van eci. Die ging te langzaam, en uiteindelijk viel het oordeel uit ten faveure van een nieuwe naam. Er gaat nog veel veranderen, we barsten van de ambitie om lezen zo aantrekkelijk mogelijk te maken.”
 
Sinds de doorstart van eci in 2014, is een aantal veelgevraagde verbeteringen doorgevoerd:
  • klanten kunnen nu boeken kopen zonder verplichtingen,
  • bezorging is binnen 24 uur,
  • betaalgemak is van deze tijd, en
  • leden en vaste klanten krijgen 20% korting.
BookSpot zal zich verder specialiseren in advies en inspiratie. Verbeteringen die binnenkort zullen volgen, zijn onder meer:
  • een betere beleving per genre,
  • personalisatie van leesvoorkeuren en
  • een verdere assortimentsuitbreiding van 730.000 titels naar 2 miljoen.

Missie: lezen stimuleren

BookSpot is onderdeel van Novamedia, een social enterprise die werkt vanuit haar missie om een betere wereld te helpen scheppen, en vooral bekend is vanwege haar zes goededoelenloterijen in vier landen. De verbindende en verrijkende kracht van lezen stimuleren is daarnaast ook een onderdeel van haar missie. Het is bewezen dat boeken lezen slimmer, empathischer en gelukkiger maakt.
 
 

Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login





1 Reactie op Eci gaat verder als BookSpot

Peter Paul van Bekkum
op 03-04-2018 om 14:42

Goed verhaal! Met name China Literature slaat de trom op dit gebied in China.


Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen