Er is een nieuwe, alternatieve schoolatlas

ThiemeMeulenhoff introduceert Alcarta

Auteur: Frank VeerkampEducatieve media
voeg toe aan mijn kennisbank
Er is een nieuwe, alternatieve schoolatlas

Nederland heeft er een schoolatlas bij. En een nieuwe schoolatlassenuitgeverij. Want Alcarta komt niet van de makers van de Bosatlas, maar van ThiemeMeulenhoff. In de woorden van Eric Razenberg, CEO van ThiemeMeulenhoff: “Er valt nu iets te kiezen bij de aardrijkskundeles.”
 
Initiatiefnemer Maarten Boddaert is gespecialiseerd in het ontwikkelen van geografische producten, zoals kaarten, workshops en educatief materiaal. Hij heeft een (cartografisch) uitgeefverleden bij onder meer Noordhoff, Coutinho en de ANWB. Samen met de Duitse uitgever Westermann Gruppe en een flink team van redacteuren, cartografen en docenten heeft hij het idee uitgewerkt tot een product. Dat was een enorme klus: op een gegeven moment werkte er bijvoorbeeld een team van twintig cartografen in Braunschweig aan de kaarten. Het resulteerde in een kloek boekwerk van 300 pagina.

(tekst gaat verder onder de foto)

Maarten Boddaert

Er is ook een online-versie die samen met ThiemeMeulenhoff is ontwikkeld, waardoor de digitale atlas goed aansluit op de andere digitale producten van die uitgeverij. Online zijn de kaarten gekoppeld aan Google Earth, zodat de leerlingen in en uit kunnen zoomen en het landschap in 3D kunnen bekijken.
De atlas is goedgekeurd als hulpmiddel bij het centraal examen van havo en vwo.


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen