Magazines effectiever dan gedacht

Tijdschriften scoren op positieve breinpositie, emotieoverdracht en ROI

13-03-2018PublieksmediaMagazines effectiever dan gedachtDit blijkt uit een grootschalig onderzoek van Ebiquity in opdracht van het Britse Radiocenter. Ook radio en dagbladen worden onderschat. Daarentegen worden social media en online video overschat in hun performance. Magazines scoren vooral goed op het creëren van een positieve breinpositie, emotieoverdracht en ROI.

Voor het onderzoek, genaamd ‘Re-evaluating media’, zijn  in totaal 116 adverteerders (68) en mediabureaus (48) geïnterviewd en meer dan 75 studies geanalyseerd. Het betreft een zeer uitgebreid en diepgaand onderzoek. 

De vier belangrijkste criteria waarop adverteerders de inzet van mediakanalen beoordelen voor brandbuilding op de lange termijn zijn: opties voor targeting, ROI, emotieoverdracht en breinpositie. Op basis van performance scoren magazines op 3 van de 4 criteria een top 3-positie. Adverteerders en bureaus schatten de prestaties veel lager in. 

Meer over dit onderzoek bij de MMA.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen