Waarheen gaat de klantreis in de uitgeverijwereld?

Zo begeleid je de customer journey van de lezer

voeg toe aan mijn kennisbank
Waarheen gaat de klantreis in de uitgeverijwereld?

De customer journey is inmiddels een bekende term onder marketeers. Het begrip is opgekomen toen bleek dat traditionele reclame (“luister beste mensen, ons product is beter dan dat van de concurrent”) onvoldoende effectief was geworden. Het idee erachter is dat als de aanbieder zich beter inleeft in de (verborgen) wensen van de klant en daarop inspeelt, deze een passender aanbod kan doen. Maar hoe werkt dat in de uitgeefsector?

De voorganger van de customer journey is de marketing & sales funnel, de trechter die de potentiële klant van bewustzijn, via interesse, overweging, intentie en evaluatie naar aankoop leidt. De beperking van dat concept is dat het te veel van de aanbieder uitgaat en te weinig van de klant. In de werkelijkheid is er niet één trechter die voor alle klanten geschikt is, maar zijn er verschillende wegen waarlangs verschillende klanten naar het doel geleid kunnen worden. De aanbieder moet daarom verschillende wegen (journeys) in kaart brengen waarlangs de klant het gemeenschappelijk doel (een zakelijke deal) kan bereiken en daar zijn wegwijzers neerzetten.


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen