BNNVARA moet op zoek naar nieuwe directie

Nieuwe opzet voor langetermijn-strategie

09-04-2018PublieksmediaBNNVARA moet op zoek naar nieuwe directieBNNVARA gaat op zoek naar een nieuwe tweekoppige directie voor de omroep. Tijdelijk Algemeen Directeur Marc Adriani vertrekt per 1 juli naar Talpa Radio. Huidige Mediadirecteur Robert Kievit blijft bij BNNVARA om een nieuw intern productiehuis voor drama & film op te zetten, waar hij als Hoofdredacteur en Producent ook leiding aan zal geven. Peter Adrichem neemt als Interim Manager tijdelijk de taken over van Marc Adriani.
 
De RvT heeft zich de afgelopen weken gebogen over de nieuwe invulling van de topstructuur van BNNVARA. De OR is meegenomen in de stappen naar deze voorgenomen nieuwe structuur en zal op korte termijn advies geven over dit voorgenomen besluit. Waar de oude driekoppige directie zich vooral heeft ingezet de twee merken te verenigen in een succesvol en solide mediabedrijf dat veel programma’s maakt voor een breed en specifiek jong publiek, zal de focus van de nieuwe tweekoppige directie liggen bij de lange termijnstrategie van BNNVARA in het snel veranderende medialandschap.
 
Voorzitter van de Raad van Toezicht Wanda van Kerkvoorden:
"Het is jammer dat Marc Adriani vertrekt bij BNNVARA. In de jaren na de fusie was Marc bepalend voor de dynamische bedrijfscultuur en verantwoordelijk voor de veranderingen bij BNNVARA. Zijn positieve energie zullen we missen, maar natuurlijk wensen wij hem veel succes in zijn nieuwe functie. Gelukkig blijft Robert Kievit wel bij BNNVARA. De afgelopen vier jaar heeft Robert als Mediadirecteur de programmering van BNNVARA op televisie en online versterkt en vernieuwd en hebben de programma’s aan relevantie en impact gewonnen. We weten echter dat hij de grote ambitie van de omroep op het gebied van drama als geen ander kan waarmaken, dat heeft hij in het verleden met tal van series bewezen."
 
Huidige Mediadirecteur Robert Kievit: "De toekomstige, meer strategische positionering van de directie onderschrijf ik. Mijn hart ligt echter meer bij de programma’s en de programmamakers die op en achter de schermen elke dag het verschil maken. Ik kijk er daarom erg naar uit om niet alleen programma’s mógelijk te maken, maar ze ook weer zélf te gaan maken. Als Hoofdredacteur en Producent van het nieuwe productiehuis BNNVARA Drama- en Filmproducties kan ik me, met een sterk team, volledig richten op de ontwikkeling en productie van nieuwe series en films voor Nederland en daarbuiten. Daar heb ik ongelofelijk veel zin in."
 
Huidige tijdelijk Algemeen Directeur Marc Adriani over zijn vertrek: "De mooiste en beste publieke omroep van Nederland ga ik verlaten, want er wacht een nieuwe klus die ik als radioman niet voorbij kon laten gaan. Uitgaande van de kracht van BNNVARA, laat ik de omroep met een gerust hart achter. Alle medewerkers maken de programma’s vanuit hun eigen overtuiging en dat levert een indrukwekkend programmapakket op. BNNVARA is een sterke en uitgesproken club waar ik me de afgelopen jaren met enorm veel trots en plezier voor heb ingezet."
 
Peter Adrichem was algemeen directeur van Endemol Nederland Media Group en lid van de International Board van Endemol Group. Hij is medeoprichter van 625 TV Produkties en TVBV en is tevens mediaconsultant. In 2014 was hij Interim Manager bij AVROTROS en in 2017 bij KRONCRV. Adrichems mediacarrière begon ooit bij Veronica, waar hij onder meer medebedenker was van het programma B.O.O.S. met Bart de Graaff.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen