Jonge tieners niet meer op Facebook of Twitter

SnapChat en Instagram wel favoriet

25-04-2018Educatieve media | Nieuwsmedia | PublieksmediaJonge tieners niet meer op Facebook of TwitterSteeds minder kinderen tussen 12 en 16 hebben de Facebook-app op hun smartphone staan. Het aandeel daalde de afgelopen drie jaar met ruim 40 procent. Instagram en Snapchat worden onder jongeren juist snel populairder. Deze trend was al een tijdje aan de gang, en zet nu verder door. Ook Twitter, dat nooit heel populair is geweest onder jongeren, verliest jonge gebruikers. Dit blijkt uit cijfers van Telecompaper Consumer Insights.
 
De jongeren blijven wel bij Zuckerberg: Instagram is sinds 2012 eigendom van Facebook. In dezelfde periode dat Facebook het aandeel telefoons van jongeren waarop de app geïnstalleerd was met 43 procent zag dalen, verdubbelde dat het aandeel jonge tieners met Insta van 43 naar 86 procent. Snapchat liet ook een forse groei zien: van 48 naar 77 procent in drie jaar tijd.

WhatsApp blijft populair en staat op 98 procent van alle smartphones van deze jonge tieners. Dat zou snel kunnen veranderen omdat WhatsApp heeft aangekondigd dat gebruikers in Europa voortaan minstens 16 jaar oud moeten zijn, in verband met de nieuwe Europese privacyregels die over een maand in werking treden.
 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen