Leren van ontwrichtende digitale initiatieven

Recensie 'Make Disruption Work'

Auteur: Frank VeerkampEducatieve media | Nieuwsmedia | Publieksmedia | Vakmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Leren van ontwrichtende digitale initiatieven

Als modewoord is disruption al bijna weer uit de mode en dat is maar goed ook. Het was een lege bangmaker geworden: pas op want Silicon Valley gaat je te gronde richten, wie of wat je ook bent. Inmiddels weten we dat het niet zo zwart-wit is. Dat neemt niet weg dat de digitale revolutie voor veel ingrijpende veranderingen heeft gezorgd en dat er ongetwijfeld nog meer aan komt. Want als je het woord ‘disruptie’ leest als ‘verandering’, zijn de lessen van Make Disruption Work nog lang actueel.
 
Een van de aantrekkelijke kanten van Make Disruption Wordk, a CEO handbook for digital transformation van Alexandra Jankovich en Tom Voskes is namelijk dat het niet alarmistisch is, maar praktisch en overzichtelijk. In vijf hoofdstukken laten de auteurs zien wat CEO’s kunnen leren uit de ervaringen met ontwrichtende digitale initiatieven en hoe bestaande ondernemingen kunnen voorkomen dat ze pas zien hoe ontwrichtend een ontwikkeling is als het te laat is om daar nog van te profiteren.


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen