The Correspondent haalt miljoenen op

Bijna 3 miljoen om lancering in USA kracht bij te zetten

16-05-2018The Correspondent haalt miljoenen opNaast Blendle heeft ook The Correspondent, de Amerikaanse versie van De Correspondent, een miljoeneninjectie gekregen. Het Omidyar Network ondersteunt met 1 miljoen en daarnaast is er bijna 2 miljoen dollar binnengehaald een campagnebudget.

Het Omidyar Network wil onafhankelijke media de steunen het publieke belang te dienen en ze hebben eerder al organisaties als het wereldwijde bloggersnetwerk Global Voices Online, het nonprofit programmeurscollectief Code for America en petitieplatform Change.org van financiële middelen voorzien.
Rob Wijnberg en Ernst-Pfauth: "Het klinkt als een enorm bedrag, maar het is eigenlijk nog een relatief bescheiden budget. Er is dan ook nog een klein investeringsgat te vullen." 
 
Naast het nieuws van de nieuwe investeringen, werd vandaag bekend dat de de vaste creatieve partner van De Correspondent, Momkai, gaat samenwerken met het bureau achter de presidentscampagnes van van Barack Obama, namelijk Blue State Digital. 
De strategische vraagstukken die spelen bij de wereldwijde lancering van De Correspondent en het competitieve Engelstalige medialandschap vragen om een nieuwe aanpak. Het bureau met vestigingen door heel Amerika en in Londen, zal als campagnepartner hun ervaring met het opzetten van grote online wervingscampagnes benutten om The Correspondent een goede start te geven.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen