Karakter, traditie, geschiedenis en vernieuwing

Van Oorschot: hoe je een familiebedrijf de nieuwe tijd in leidt

Auteur: Maarten DessingPublieksmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Karakter, traditie, geschiedenis en vernieuwing

Zeventig jaar is Van Oorschot een zeer karakteristieke literaire uitgeverij. Onder leiding van Mark Pieters probeert het voormalige familiebedrijf te moderniseren met behoud van karakter. Tot nu met succes.
 
O ja, het gaat goed met uitgeverij Van Oorschot. Mark Pieters draait naar zijn computer om de cijfers tevoorschijn te halen die deze bewering onderschrijven. 'In 2017 was de omzetstijging tegen de twintig procent', zegt hij na een minuutje. 'En we hebben weer winst, na een klein verlies in 2016. Ook voor dit jaar verwacht ik te groeien, al is het voor een middelgrote uitgeverij altijd wat onvoorspelbaar. Win je de Librisprijs, dan heb je zomaar vijftig procent meer omzet dan als je hem niet wint.' 
 


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen