Voetbal International en Runner’s World in de etalage

WPG Uitgevers wil sportmerken verkopen

05-06-2018PublieksmediaVoetbal International en Runner’s World in de etalageWPG Uitgevers is met verschillende partijen in gesprek over de overname van de sportmerken Runner's World, Bicyling en Voetbal International. Dat meldt Adformatie. Andere publieksbladen, zoals Happinez, Psychologie Magazine en Vrij Nederland, staan niet in de verkoop.
 
De Amerikaanse (originele) versie van Runner’s World wordt uitgegeven door de New Yorkse uitgever Rodale, waarmee Hearst een joint-venture heeft. Het is volgens Adformatie dus logisch dat in Nederland Hearst overnamekandidaat voor dit hardloopblad is.
Volgens het AD is Talpa kandidaat om VI over te nemen: John de Mol investeert de laatste tijd weer veel in voetbal. Hij nam onder meer Voetbal Inside over, het praatprogramma dat ooit als spin-off van en onder de naam Voetbal International begon.
 
Ook TMG gaat verkopen. Het heeft in een toelichting op de jaarcijfers bevestigd dat er plannen zijn om GeenStijl af te stoten. Een optie die eerder ‘niet werd uitgesloten’, maar nu dus officieel is. TMG zit al sinds de overname enigszins in de maag met de uitgave die net iets te veel negatieve aandacht genereert. Zuster-site Dumpert zou niet in de etalage staan.
 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen