Vers Beton maakt game over bouwen in Rotterdam

Afsluiting journalistiek onderzoek

12-06-2018Nieuwsmedia | PublieksmediaVers Beton maakt game over bouwen in RotterdamHet Rotterdamse online tijdschrift Vers Beton heeft het afgelopen half jaar onderzoek gedaan naar bouwprojecten in Rotterdam. Daarbij kwam duidelijk naar voren dat er heel veel dilemma’s opgelost en compromissen gesloten moesten worden voordat de eerste paal de grond in kon. Om dat proces inzichtelijk te maken, is er nu een game – Bouwen is Macht – ontwikkeld waarin de speler zelf moet omgaan met dilemma’s rondom bouwen.
 
De game is de afsluiter van een zes maanden durend journalistiek onderzoek naar de bouw in Rotterdam. Journaliste Margot Smolenaars dook in de belangrijke bouwprojecten van de afgelopen 25 jaar en schreef daar een dossier over vol.
 
Een beschrijving van het project is te lezen bij het Stimuleringsfonds. De game spelen kan hier.
 

Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen