De online uitdaging van Audax

Aan het woord: Femmetje de Wind

Auteur: David HuijzerPublieksmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
De online uitdaging van Audax

Anderhalf jaar geleden sprak ik Femmetje de Wind voor inct over haar overgang naar Wayne Parker Kent, nu is er een nieuwe aanleiding om bij te praten: sinds 1 juni is ze Chief Digital Publishing bij Audax Publishing. Op de redactie in Amsterdam vertelt ze meer over deze overstap.

Audax Publishing is uitgever van bekende tijdschriftmerken als Vriendin, Weekend, Party, Santé en Royalty. En sinds kort de nieuwe eigenaar van de meidenbladen CosmoGIRL en GIRLZ. Temidden van deze bladen zitten we aan de koffie.

Op mijn vraag waarom ze weg is gegaan bij WPK, is Femmetje duidelijk: "Op een bepaald moment was ik daar gewoon klaar. Mijn taak was om de afzonderlijke redacties wat meer te stroomlijnen en beter bestuurbaar te maken. WPK is eigenlijk meer een tech-bedrijf dan een uitgever en dat zie je in de wijze waarop het georganiseerd is. Mijn taak was om met mijn kennis van redactionele organisaties ervoor te zorgen dat we beter wisten wat de content deed, wat de redactionele inspanning opleverde, zodat we die konden optimaliseren. Dat is gelukt: de pageviews gingen omhoog en de data-analyses werden gebruikt om de content verder te optimaliseren. Op een gegeven moment stonden er zelfsturende teams en was mijn aanwezigheid niet meer urgent."


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen